Alla inlägg den 1 december 2020

Av Pisan - 1 december 2020 09:47



                                            


Så var det ny månad igen. Ser ni att jag är uppe tidigt? Tidigt för mig i a f. Jag brukar ju inte komma upp förrän efter 11 i vanliga fall. Vaknade med en hemsk huvudvärk så det var bara till att gå upp. Det känns som hjärnan skall sprängas när jag ligger ner. Det funkade inte ens med att palla upp mig så jag i stort sett satt upp. Så nu är frukosten intagen, kalenderljuset brinner och det är glöggte i muggen idag med, det är såååå himla gott. Och så lyssnar jag på julmusik, just nu kör jag Robbie Williams nya julalbum. 


Fick äntligen duschat igår. Och efteråt blev det lite julpysslande. Gjorde i ordning en fuskgranskrans med lite dekorationer och hängde upp utanför min ytterdörr. Och så fixade jag i ordning ett ljusfat till kalenderljuset jag köpte i Ullared i september. Och så hittade jag mina jättekottar i ett skåp i köket så nu har jag ställt dem på olika ställen här ute i köket. Det blev genast lite mysigare. Får se om jag orkar plocka fram lite änglar ur min julkista. Har en gammal brudkista som soffbord och den är full med julprylar. Sen har jag flera kartonger i klädkammaren också. Men granen förvarar jag i källaren.


Ha en finfin tisdag!    Tjingeling!   


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards