Direktlänk till inlägg 13 december 2021

Lusse

Av Pisan - 13 december 2021 11:18

 


Halloj! Börjar med att önska er en fin Luciadag! Jag missade lussefirandet på tv i morse, sov gott då. Får se om jag kommer ihåg att kolla på reprisen senare idag.

Jag kom iväg till mitt    i lördags. Vi åkte direkt till hans mor som i veckan opererat ena ögat, hon behövde hjälp med att fixa mat bl a, vi var där en sväng igår också. Senare på eftermiddagen när älsklingen skulle iväg på innebandymatch kom min väninna och hämtade mig och så åkte vi till Alingsås för lite shopping, hon var sugen på det och jag var inte sen att tacka ja till det   


Idag på morgonen har jag varit på årsbesök hos min läkare på vc. Mina prover för blodsocker och triglycerider låg inte alls bra. Så nu känner jag mig riktigt nere, VARFÖR har jag drabbats av den här skiten (diabetes)? Det känns så himla orättvist. Jag har nog med all skit fibromyalgin och ME:n ger mig. Så nu är det totalstopp på sånt som innehåller minsta lilla socker t o m. Godis och kaffebröd äter jag inte alls mycket av ändå men nu blir det totalstopp på det med. Har väl slarvat lite med det. Så det blir bara bröd med 100% råg nu. Tur att jag tycker det är gott. Hur som helst så skulle dr konferera med diabetessköterskan och så hör de av sig. Lämnade lite mer prover nu så dr skall ändå höra av sig till mig. Bl a togs det prov på hur mycket D-vitamin jag har i mig. Som sagt så känner jag mig nere och ledsen just nu. Och lite arg. Och uppgiven. Och så har jag jätteont i mina axlar och min vänstra arm. Tror jag går och lägger mig igen.


Ha en finfin lussedag nu!   Tjillevippen!   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards