Direktlänk till inlägg 2 mars 2022

Klanterier

Av Pisan - 2 mars 2022 10:39

 


Halloj! Så har vi ny månad igen, känns som det var i förrgår det blev februari... Bilden ovan är inte tagen idag (tror detta klanteri var för ett par veckor den) men jag har den sortens te i min mugg just nu. Det blev ju inte så mycket kvar men det på bänken åkte i burken igen, eller: en annan burk med bättre lock. Vad trött man blir när man är fumlig och tappar saker, den här gången tappade jag burken på hög höjd.... Såna här klanterier är vanliga här hemma, jag är en superklant och så är jag en sölgris, spiller jämt när jag äter. Just nu har jag en blåbärsfläck efter frukosten på mitt nattlinne och tröjan igår fick tomat-, pasta- och köttbullefläck på sig. Och så är jag en storförbrukare av fläckborttagningsmedel.... Tur det där märket med rosa burk finns för det är verkligen bra. 


I helgen kom jag ut lite granna, vi var i stan på lördagen. I januari skulle vi egentligen varit på ett födelsedagsfirande men med tanke på att smittan ökade då så bokade vi av det och i lördags träffade vi födelsedagsbarnet i stan och fikade och överlämnade present. Först åkte vi inom Allum i Partille och köpte själva födelsedagspresenten (presentkort på biobiljetter som vi visste att födelsedagsbarnet skulle uppskatta). Där sprang vi på min äldsta dotter, det var gott att få krama om henne. I stan fikade vi på Steinbrenner & Nyberg. Åt en jättejättegod macka med räkröra och en liten bit morotskaka, sååå gott! Där var så himla mycket folk och ljudnivån var jättehög. Jag var helt slut efteråt, snacka om att vara slut i kolan.... På väg därifrån passerade vi butiken yngsta dottern (lilltrollet) jobbar i (när hon inte pluggar, som hon ju gör nu), hon var inne och jobbade extra. Så jag fick krama om henne också! Så jag hade en finfin lördag och det var absolut värt att bli helt slut i kolan av det. Hann även in på NK och köpa lite te i deras tebutik, de hade hur många sorters te som helst. Hade velat köpa mer men nu börjar det bli fullt i mitt skafferi av alla teburkar    Teet på golvet och bänken på bilden ovan är från NK också, det är deras blandning av Söderte och det är jättegott. 


De senaste dagarna har jag suttit och pärlat en del. Har gjort om några örhängen åt mig och även gjort ett par åt en kär vän. Skall sätta mig med det igen sen när jag lämnar köksbordet om en liten stund. Och så är jag sugen på att börja med påskkorten så det kommer jag nog göra i dagarna. Detta blandat med lite tvätt och städ (om orken tillåter) och så vila såklart.


Ha en finfin onsdag och sen en fin helg!   Tjingeling!   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards