Direktlänk till inlägg 15 mars 2022

Veckans tråkigaste dag

Av Pisan - 15 mars 2022 12:53

 


Halloj! Det är ny vecka och det är veckans tråkigaste dag, tisdag. Krokusen ovan är första krokusen jag sett i år. Den fick jag syn på i lördags utanför älsklingens port. Igår hade vi strålande sol och det var jätteskönt att sitta ute på balkongen. Idag kom jag upp sent, är hemskt trött, och nu har solen gått i moln här och det skall bli molnigt resten av dagen. Synd, men är man trött så är man. Blev rätt röd i fejjan igår så det kanske räcker med sol för några dagar. 


Helgen gick snabbt över, som vanligt. På lördagen var älsklingen och ena sonen på hockey, då fick de släppa av mig hos mina föräldrar så fick jag umgås lite med dem, mest med mamma för pappa satt och kollade på samma hockeymatch    Karlarna runtomkring mig är alla galna i hockey och då speciellt Frölunda HC. Till och med min väninna är galen i dem och går på varje hemmamatch    

På söndagen blev jag hemkörd rätt tidigt för då var det bortamatch med innebandyn. Då hamnade jag i soffan och såg ett par filmer på Netflix.


Här är några bilder på smycken jag gjorde åt mig förra veckan, det blev mer än det som jag redan lagt ut. Det mesta är sånt som jag gjort om, som jag redan hade. Slaktade det och återanvände vissa pärlor och öronkrokarna.


     


Igår satt jag hela eftermiddagen och en bit av kvällen och gjorde påskkort och födelsedagskort. Det är flera födelsedagar nu i mars som jag ska göra kort till, och så kommer ju påsken och då vill jag skicka några kort. Det blir ju inte alls så många som till jul men några stycken blir det. Detta skall jag fortsätta med idag. 


Var ju iväg på en liten shoppingtur med väninnan förra veckan. Glömde visa vad jag hittade på en loppis för en billig peng:

   

Visst är de fina? Den ljusa burken fick älsklingen, han har ont om teburkar. Men de andra två behåller jag själv, de är så himla fina så de kommer att få stå framme. Den stora är en gammal kaffeburk, den blir nog bara prydnad här i köket, men den orange, den kommer jag ha te i.


Idag blir allting sent, tack vare att jag kom upp så sent. Har inte druckit upp frukostteet ännu....   Men gröten har jag ätit upp, för en bra stund sen. Just nu har jag dille på ett för mig nytt te. Arvid Nordquists "Skandinavisk twist Blåbärssnår". Det är svart te med blåbärs- och björnbärssmak. Detta märke har de inte haft på Willys, där jag handlar för det mesta, förut. De har ju haft deras kaffe men inte te, visste inte att de har te också. Det är såååå gott! Fick syn på det när jag handlade för ett tag sen och blev nyfiken. Sådär ja! Nu har jag gjort reklam också. Utan att få betalt dessutom...


Ha nu en fin vecka!   Tjingeling!   






  

 
 
wiper

wiper

16 mars 2022 19:23

Jag tycker söndagar är dom tristaste dagarna ;). Vilka vackra krokusar, här har jag inte sett en enda vårblomma och i dag är det kallt och Londondimma ;)

Vad många matcher det är nu och jag önskade att jag var intresserad av både fotboll och ishockey. Jag har gått på några såna då jag bodde i Göteborg men vi är ju olika som tur är

Jättefina smycken du gjort. Det var verkligen jättefina burkar du hittade. Vilka fina tesorter du hittar. Jag är så ledsen att jag inte kan dricka te för då får jag totalstopp i magen. Jag gillar ju te också

Ha nu en skön onsdagskväll
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

17 mars 2022 10:30

Vi hade Londondimma i förrgår kväll och natt, den spred sig väl vidare till er under natten. Fram mot lunch hade vi strålande sol och jag satt ute på balkongen en stund.
Ja, det är mycket matcher, både innebandy (älsklingen tränar sonens lag) och så är Frölunda hockeyfavoriten.
Tack! ♥ Det har blivit mycket pärlande sista veckan nu. Tråkigt att du inte kan dricka te längre, det finns ju så många sorter att välja på. Jag kan inte dricka kaffe längre, det tillåter inte min mage och det är en sorg för jag älskar en mugg latte ♥ Ha en fin torsdag och helg! Kramisar till er båda! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards