Direktlänk till inlägg 1 juli 2022

Ny månad igen

Av Pisan - 1 juli 2022 19:06

Halloj! Ny månad igen. Välkommen juli! Kikar in här medans jag ligger i soffan och flämtar i hettan. Jag bara inte orkar med sån här värme. Vi var iväg till Triumfglass i Sävedalen förut, älsklingens yngste son var glassugen. Och storebror var på Liseberg med kompisar. Så självklart åkte vi iväg och käkade god glass. Men jösses vad trött man blir av minsta lilla i hettan....
På bilden ovan ser ni Ester vid Hoedestupet uppe i Härjedalen. Ska visa mer bilder därifrån i ett senare inlägg, det var så fint där.

Vi har inte gjort så mycket den här veckan, det är ju älsklingens första semestervecka. Det är gott att bara vara, och att vara tillsammans. Vi var dock i Alingsås i förrgår. Då blev det inköp av nya balkongmöbler, älsklingen behövde nya nu i år. Och är man i Alingsås så måste man gå och fika   

Nygrens café. Jättegod macka.

Imorgon ska vi vattna hemma hos äldsta dottern, hon och sambon är på semester. Och så ska vi hälsa på mina föräldrar, de bor ju i samma by som äldsta dottern. Ska även lämna in 3 kassar med grejer till second hand. Har rensat hemma i skåpen.

Nu har det blivit molnigt upptäckte jag så jag har öppnat balkongdörr och fönster så det blir lite korsdrag, temperaturen har gått ner till 23 grader, det är riktigt behagligt faktiskt. Det blir nog en fin kväll   

Ha det så fint!   

 
 
wiper

wiper

3 juli 2022 07:37

Håller med dig om värmen för jag mår urdåligt av tryckande fuktig värme som är nu. Härligt ändå att du varit ute och haft lite kul och även ätit god glass. Glass är det som svalkar nu så jag har också ätit ett antal glassar på sista tiden ;)

Härligt att din kille har semester och toppen med nya balkongmöbler. Gillar din figur på stenen ;). Vad idylliskt och fint det ser ut hos Nygrens Café. Tänk att dina döttrar är så stora nu så dom har killar. Tiden bara rusar iväg

Ha nu en skön söndag vännen
Kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

5 juli 2022 11:54

Ja, det är mysigt där på Nygrens. Älsklingen är jättenöjd med sina nya balkongmöbler. Ja, så är, tiden rusar iväg. Ha en fin vecka vännen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards