Direktlänk till inlägg 28 juli 2022

Äntligen bättre

Av Pisan - 28 juli 2022 12:22

 


Halloj! Ääääntligen bättre!   Hostar och snorar och svettas om vartannat här men jag orkar vara uppe och blir inte helt matt och vimmelkantig längre när jag skall röra på mig. Skönt. Det här har verkligen varit en rejäl pärs. Men hade jag inte varit vaccinerad så hade jag väl blivit ännu sämre. 


Jag och älsklingen fick inte ses mycket efter hans och killarnas hemkomst från Prag. Nån timme efter att han hämtat mig på måndagen förra veckan fick vi veta att det var flera i sällskapet som varit i Prag blivit sjuka i covid. Så vi köpte covidtest och alla 3 testade negativt men senare på kvällen fick älsklingen ont i halsen och sen gick det snabbt. Han gjorde nytt test dagen efter som då var positivt. Natten till onsdagen fick jag ont i halsen och sen gick det väldigt fort för mig också att bli riktigt dålig. Men älsklingen kände att han orkade köra mig hem, för hem vill jag verkligen, kände inte för att ligga någon annanstans än hemma och vara jättedålig. Han blev bättre mycket snabbare än jag, och det skyller jag fibron/ME:n på. För så är det, jag blir oftast mycket sämre än andra omkring mig när jag blir infekterad och det tar längre tid för mig att återhämta mig. Så nu är älsklingen på jobbet, han var bra i måndags när det var dags att börja jobba igen. Men i morgon ses vi, det blir nog väldigt lugnt i helgen för jag kommer inte orka mycket, men det gör ju inget. Huvudsaken är ju att vi är tillsammans   


Så senaste veckan har jag mest legat i sängen och soffan. I soffan har jag kollat på senaste säsongen av Virgin River på Netflix, den var lika bra som alla de andra säsongerna. Annars så har jag haft svårt att koncentrera mig och har kollat på vad jag kallar "nonsenseprogram" på tablå-tv. Men härom dagen fick jag tips av min goda vän Lena om en serie på Disney+, This is us. Det är en amerikansk dramaserie, ganska bra faktiskt. Det finns 6 säsonger så det är rätt många avsnitt att plöja igenom. 


Nu känner jag att orken tryter och jag svettas nåt kopiöst (har druckit varmt te) så jag avslutar här. 


Ha en finfin helg!   Tjillevippen!   


p.s Bilden ovan är taget vid Flatruet i Härjedalen när vi var där i juni. d.s

 
 
wiper

wiper

10 augusti 2022 09:33

Det låter ju som samma sak som jag och min man drabbats av. Vi fick också negativ test men det kan ändå vara positivt enligt vårdcentralen. Jag blir också sämre än andra men det beror nog på att jag inte har några halsmandlar. Förstår att det blir sämre när man har fibro men jag hoppas det inte blir långvarigt för dig. Jag har nu varit sjuk i 14 dagar och har fortfarande lite feber och hosta.

Jättehäftig bild

Krya på dig vännen
Stor varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

16 augusti 2022 12:38

Det blir/är långvarigt för mig tyvärr... Det har gått 1 månad nu och jag är ännu inte återställd. Kramis och krya på er också! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards