Direktlänk till inlägg 19 september 2022

Ett minne blott

Av Pisan - 19 september 2022 10:28



Halloj! Ny vecka igen. Vart tar dagarna vägen? Helgerna är värst, de springer fram, poff så är det måndag igen! Jag har haft en fin helg trots att den värsta sortens huvudvärk var på besök igår när vi skulle fira äldsta dottern som fyllde 26 igår. Jag bet ihop och så körde jag på, tog tabletter flera gånger under dagen. Men på sena eftermiddagen när jag var på väg hem från älsklingen var det fruktansvärt, huvudvärken var värre än den varit på väldigt länge. Och dagen blev lång igår. Innan kalaset hos dottern åkte jag, älsklingen och min pappa ut till Hisingen och XXL, där skulle pappa kolla på en pulsklocka, hans jättegamla pulsbälte och klocka har gett upp. Min pappa är en riktig hurtbulle, han är 79 år och är ute och träningscyklar på sin racercykel 5-7 mil åt gången under sommarhalvåret, och det kan bli flera gånger i veckan om vädret tillåter. Och på vintern cyklar han på träningscykel i källaren. Nu fanns det inget bra där i den butiken så vi fick åka vidare. Jag passade då på att köpa blommor till dottern som vi skulle ha med oss. Pappa fick tag i en klocka, för det är ju det som gäller numera och på kalaset fick han hjälp av barnbarn med pojkvän att komma igång med den, han är inte ett dugg teknisk min kära pappa så det kommer nog fortsättning på det hela, men naturligtvis så hoppas jag att han grejar det hela själv nu.


  


Blommorna på bilderna här i inlägget är från buketten jag köpte åt dottern. 


  


Bullarna här nedan har min yngsta dotter, lilltrollet, bakat. Storasyster hade bett henne baka dem. 





Bullarna är superdupergoda! Och de dubbla havreflarnen har min äldsta dotter bakat själv, det var citronkräm mellan dem. Jag åt ingen sån, jag måste ju hålla igen pga diabetesen. Men bulle åt jag. Och även den vansinnigt goda cheesecaken dottern gjort, det var rabarber i den och hon och sambon hade gjort dem i muggar, Muminmuggar eftersom vi i min familj är lite av Muminnördar, mycket pga vårt finska påbrå skulle jag tro   I cheesecaken var det små krispiga rabarberbitar, den var verkligen himmelskt god   De hade även bakat småkakor med chokladbitar i som var hemskt goda.




Efter kalaset åkte vi hem till älsklingen igen för att göra middag, hans killar var inte med på kalaset även om de var bjudna. De ville inte, de är blyga de små liven (15 och 16 år gamla   ) Men vill de inte så vill de inte och då blir det inte bra att tvinga dem. Tids nog lär de känna min familj också, jag har inte bråttom, det har inte älsklingen heller. 


I lördags var jag och älsklingen hemma hos mina föräldrar. Killarna var på fotbollsmatch med sin morfar och älsklingen och min pappa skulle kolla på hockeymatchen, Frölunda-Timrå. Säsongens första seriematch. Då satt jag och mamma i köket och babblade.


Nu är det verkligen höst, naturen lyser av färger och det är verkligen vackert ute. Och den kalla luften är här. Nu är sommarens värmeböljor ett minne blott.


Idag kom jag upp hyfsat tidigt fast jag inte har ont i huvudet. Ville ringa bostadsbolaget, har fortfarande ingen belysning i badrummet.... Jag ringde förra veckan också men inget hände. Nu skulle de stöta på igen hos elfirman som skall utföra jobbet. Och ringer inte de idag så ringer jag bostadsbolaget i morgon igen. Kommer fortsätta med det tills jag får feedback från elfirman. Nu är jag så fruktansvärt trött på det här!   


Har inte ätit frukost än, är inte hungrig. Men skall fixa i ordning den nu och efter det skall jag gå ut och hämta ett paket. 


Ha en fin vecka goa läsare!   Tjillevippen!   

 
 
Nilla

Nilla

20 september 2022 16:04

Så fina blommor och bakverken såg ju väldigt goda ut. Inte kul när man vill vara med på kalas och huvudvärken bråkar. Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

21 september 2022 11:39

Nej, det är inte så kul när man inte mår bra och vill vara med på kalas, men jag blev lite avledd i a f, det funkade den tiden vi var där, sen slog det ju till med hemsk kraft efteråt.... Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards