Direktlänk till inlägg 22 september 2022

Hurraaaa!!

Av Pisan - 22 september 2022 09:53

 


Halloj! Kikar in här en gång till nu innan helgen för att önska trevlig helg och för att tala om att jag är så glad. Sååå glad, äääääntligen kom elektrikern och fixade så att jag äntligen har belysning i badrummet igen. Hurraaaa!!   Det gjorde han på ett kick. Igår blev jag så himla trött på skiten så jag ringde värden igen (ringde även i måndags men det resulterade inte att någon elektriker hörde av sig) och sade att nu har jag väntat i mer än 2 veckor på att få detta åtgärdat och att nu räcker det! Det gjorde susen för 15 minuter senare ringde elektrikern och ville boka en tid för att komma hit och fixa det här. Och nu är det äntligen gjort. Underbart. Det skall jag fira med att färga håret i morgon   Det hade jag behövt göra för länge sen men det har ju inte funkat eftersom det inte har gått att se ordentligt där inne. Ska bli skönt att få det gjort för jag har en hemsk utväxt.


Igår var det full rulle här nästan hela dagen. Jag körde igång min Crock-pot med 1 kg köttfärs, morötter, champinjoner, lök, vitlök, krossade tomater, fond och en massa kryddor. Den fick gå i 6 timmar och jösses vilken god köttfärsås! Kommer jag absolut att göra igen. Solen tittade fram framåt eftermiddagen så då satt/låg jag ute på balkongen nån timme. Sen dammsög jag och efter det blev det en dusch. Och så skulle all köttfärssås tas om hand och frysas. Det blev ett par julkort gjorda också och så bytte jag sängkläder. Men efter det var jag helt slut. Somnade gott i den renbäddade sängen. Och klockan 7.30 ringde klockan men jag somnade om och vaknade med ett ryck en halvtimme senare. Elektrikern skulle komma vid 8-tiden. Nu har jag kört igång en tvättmaskin och strax blir det frukost. Har svårt för att äta tidigt på morgonen.


Mitt knä som krånglat tidigare men blivit bättre har bestämt sig för att bråka igen. Kan inte gå utan hemsk smärta utan knäskydd så det får vara på hela dagen. Hoppas det hela ger sig snart och inte bestämmer sig för att bli permanent.


Idag blir det en liten tur till affären annars blir det mest att hänga upp lite tvätt och kanske göra något julkort till. I morgon kommer älsklingen och hämtar mig efter jobbet. På lördag blir det kalas igen, hans yngste fyller år. Det har blivit väldigt mycket kalasande nu sista tiden    Men sen dröjer det ett tag till nästa födelsedagsfirande. På söndag blir det väldigt mycket innebandy, 2 matcher. Frågade älsklingen igår om det inte blir någon "ledig" helg snart...   Och nästa helg blir en helt blank helg, härligt. Hoppas det blir bra väder så man kan komma ut på någon liten promenad.


Nu blir det frukost här. Ha nu en fin torsdag och sen en finfin helg!   Tjingeling!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards