Alla inlägg den 21 oktober 2014

Av Pisan - 21 oktober 2014 12:21

 


God middag! Teet är uppdrucket, frukosten uppäten och jag borde gå och bädda sängen och klä på mig. Men jag har ingen lust. Så jag sitter här och kollar bloggar, tidningar och fejjan. Är dock liiite småsugen på att börja slakta några halsband och örhängen som ligger bredvid mig här just nu. 


Nu har hösten kommit långt här i den västra delen av landet, det är ju inte många veckor sen som det kändes som sommar fortfarande. Jag har ju fått överge sandalerna (motvilligt). Fast i söndags när det var så varmt (15-16 gr) hade jag kunnat ha dem ju. Träden här utanför mitt köksfönster är gula och orange, det är så vackert i naturen just nu. Men snart är det över, snart ligger alla löven på marken och allt ser grått och trist ut. Fy vad jag tycker det är trist! Kunde inte de fina färgerna få vara kvar på träden fram till våren? Hade ju varit härligt. För vitt blir det ju aldrig här nere på vintern längre.


Idag har jag fått slänga en av de två fina pelargonerna jag tog in för två veckor sen. Den var inte glad alls, hade gula och bruna blad och blommorna hade vissnat. Nu har jag en kvar, hoppas den står sig över vintern, den skall få bo bakom gardinen i vinter tänkte jag. Hängpelargonen ute på balkongen ser också lite ledsen ut, blir väl dags att slänga den snart också. Murgrönan växer dock som ogräs och har blivit 5-6 ggr större än den var i våras.


I morgon kommer mor och far och hälsar på, har inte träffat dem sen de var här när äldsta dottern fyllde år 18 september. Och på torsdag måste jag ta mig till stan och hämta mitt pass, skulle gjort det förra veckan men orkade inte då.


Nu får jag allt ta och slita mig härifrån och klä mig och borsta tänderna. Hoppas du har en fin tisdag!   


 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8
9
10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards