Direktlänk till inlägg 31 mars 2015

Kli i ögonen

Av Pisan - 31 mars 2015 12:07

 


God middag! Här sitter jag med kli i ögonen. Pollensäsongen är här! Har redan hunnit att använda en hel del ögondroppar, förutom allergitabletter som jag tar varje dag (året runt, för jag har en hel massa allergier).


Idag har vi en grå dag här, men det blåser inte vilket alltid är välkommet i det här hörnet av landet. För det mesta blåser det.


Funderar på vad vi skall ha för middag idag, igår blev det biffwok, wokgrönsaker och strimlad biff, det blev riktigt gott.  Var länge sen vi hade det. Det blir mest när lillungen inte skall äta middag hemma för hon gillar inte grönsaker speciellt mycket... Och igår em/kväll jobbade hon och då äter hon på jobbet. Hon hade med sig en stooor limpa med valnötsbröd igår, det är göööörgott!


Igår var det dags för del 7 av Jordskott, nu är det bara 3 avsnitt kvar. Tycker den är bra, en del tycker den är konstig men det är ju sånt som är kul ju!! Tycker jag   


Nu blir det frukost. Ha en fin tisdag goa du!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

31 mars 2015 13:28

Har inte känt i ögonen ännu men jag har ätit mina allergitabletter ett tag redan så hemma hos mig blir det inget ris. Inte blir det något pyntat för jag orkar inte leta upp kartongen med påsksaker i källaren för bara några dagar. Köper kanske gula påskliljor möjligtvis. Ja jag tillhör ju dom som tycker jordskott är konstigt så jag hoppas verkligen man får en bra upplösning där man fattar slutet. Må Gott

Pisan

31 mars 2015 16:41

Det är ju bara några dagar det här med påsk, känner inte att jag vill lägga min energi, för med fibro så blir det ju att så små saker som ett påskris dränerar en, på det. Jodå, det blir en bra upplösning på Jordskott, men det är ju lite sci-fi över det hela och jag vet att alla inte gillar sånt - men jag tycker det är jätteroligt :-D
Kramis! ♥

 
TjockMorsan

TjockMorsan

31 mars 2015 16:13

Usch vad jobbigt med allergi! Jag visste inte att det var något du drogs med året runt. Tycker att du har fullt tillräckligt jobbigt med med allt annat, så allergin kunde du ju fått slippa undan. Tur det finns läkemedel som lindrar den värsta allergin iallafall.
Jag landade hos älsklingen redan igår kväll. Sitter visserligen ensam ända framåt sjutiden på kvällen, men hemma hade jag ju varit ensam dygnet runt, när Mathilda dragit iväg till pojkvännen. Om jag minns rätt så skulle du väl fira påsken i Småland? Du får ha det så gott och ha en riktigt härlig påskhelg hos älsklingen. Hälsa honom så gott från oss!
KramKram! <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

31 mars 2015 16:39

Vi delar upp helgen, början av påsken firar vi där i Småland och den andra halvan firar vi här hemma i Landvetter, vi åker hit på lördagen. Jag åker till honom på torsdag em. Hälsa du med vännen! ♥
Jodå, jag har allergi att dras med också, är allergisk mot kvalster, damm och de flesta pälsdjur, pollen, gräs och allt möjligt annat....
Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

1 april 2015 08:23

Jag börjar också känna av pollensäsongen. Valnötsbröd som är så gott, det skall jag kolla efter nu. Jag gillar också såna serier men har tyvärr missat denna men jag skall kolla den på nätet eller köpa serien sen. Såg ett avsnitt

Glad Påsk önskar jag och min man dig och din familj

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

1 april 2015 11:24

Jordskott är riktigt bra tycker jag. Kul att det görs nåt sånt på svenska. Ha en fin och glad påsk ni med! Puss & kram! ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards