Direktlänk till inlägg 16 maj 2015

Det blev liksom inte av...

Av Pisan - 16 maj 2015 11:23

 


Här sitter jag med min temugg och tittar ut på det grå.  Det regnar inte men det är helgrått på himlen och så blåser det. Men jag har inte huvudvärk! Hurraaa! Hade jag inte igår heller till att börja med. Den smög sig på framåt eftermiddagen/kvällen och jag lade mig med huvudvärk, men som sagt så är den borta nu. Den kan hålla sig borta nu tycker jag, ett bra tag. För på min semester vill jag absolut inte ha med den att göra. Vad gäller packningen så har jag kommit så pass långt att jag tagit fram strykbrädan och ställt upp den i vardagsrummet och så har jag plockat fram det mesta i klädväg som skall ner i väskan. Väskan har jag dock inte kommit ner i källaren för att hämta ännu... Skulle vi gjort i förrgår ju, men det blev liksom aldrig av.... Inte igår heller   Igår satt jag och lilltrollet rätt länge på balkongen i solen. Men det vart ju inte speciellt varmt där ute, det var kall luft som drog om benen på en och till slut gick jag in och klädde på mig raggisar och kofta och satte mig i soffan. Och någon ork att gå ner till källaren hade jag inte. 


 


Just nu jobbar lilltrollet. Och storasyster är med sina kompisar, hon åkte iväg igår em, det var roligheter på gång hemma hos en klasskamrat. Hon kommer hem lite senare idag. Så nu sitter jag helt själv här hemma. Frukostäggen är klara så jag skall strax käka frukost. Sen skall jag till apoteket och mataffären och handla hem det sista, sen får ungarna själva sköta matinköpen under veckan, men jag har bullat upp ganska rejält här hemma så de klarar sig ett tag.


Igår när vi satt på balkongen ringde telefonen. Det var målaren. Vi har beställt tapetsering och målning i lillungens rum (det gjorde vi för evigheter sen) och nu tänkte målaren komma på måndag. Så ungarna får helt själva sköta det här medans jag ligger på playan   Jag frågade dem först i o f s, och lillungen vill hemskt gärna få detta gjort så hon gick med på det. Så när jag kommer hem på söndag är det nytapetserat och fint (förhoppningsvis, jag antar att han hinner få klart det på 1 vecka, det är ju bara ett litet sovrum).


Nä, nu får jag sluta svamla. Frukosten väntar. Ha en toppenlördag!   


 

 
 
mickis

mickis

18 maj 2015 18:36

Perfekt att få renoverat när du slipper vara hemma i röran ;-)
De kommer växa med uppgiften ungdomarna :-)

Nu hoppas jag att du njuter rejält av din semester o att det är lugnt på hemmaplan under tiden :-)

Kram ❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

25 maj 2015 09:55

Det har funkat jättebra här hemma, det har verkligen fixat allt här hemma galant! De hade t o m handlat så kylen hade allt som behövdes när jag kom hem :-) Och njutit har jag allt gjort :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards