Direktlänk till inlägg 13 juli 2015

Varför går helgerna så fort?

Av Pisan - 13 juli 2015 12:06

 


Så var det måndag och klockan har precis passerat 12.00 Och här sitter jag, har precis ätit upp min frukost. Snart skall jag duscha. Varför går helgerna så fort? Har haft en fin helg hos älsklingen. Vädret har varit helt ok, lagom varmt men solen har mest hållt sig bakom molnen, i lördags var den framme litegranna i a f. Vi grillade och satt ute och åt, och det kändes verkligen som sommar. Det har det ju inte gjort så mycket hittills. Det har ju varit för kallt för det, förutom förrförra veckan då när det var djävulskt varmt.


Vaknade med huvudvärk i morse, som så många andra morgnar senaste tiden, det har varit väldigt mycket huvudvärk sista tiden och jag kopplar ihop det med äldsta dotterns dåliga mående. För vilken mamma mår bra när dottern mår jättedåligt? Så är det ju bara, att man mår lika dåligt som sitt barn. Idag säger dottern upp sig. Hon har tackat jag till högskoleplatsen. Hon har en månads uppsägning men hon kommer inte klara att jobba de veckorna. I morgon börjar hon jobba på riktigt, det har alltså varit utbildning nu i 4 veckor, de senaste 2 veckorna har hon haft en s k fadder med sig under kundsamtalen. Och i morgon är det alltså meningen att hon skall vara helt själv. Hon mår så himla dåligt, har ont i magen mest hela tiden, äter dåligt, gråter mycket och sover inte mycket alls. Man kan säga att hon är sjuk av stress och oro   Jag väntar på att hon skall höra av sig under sin lunch för att tala om hur det hela gått, om hon fått prata med rätt person på personalkontoret o s v. Det här har tagit över vår tillvaro de senaste veckorna. Vem sjutton trodde att det skulle bli så här? Hoppas att allt lugnar ner sig nu. I värsta fall får vi gå till doktorn och be om sjukintyg de kommande 4 veckorna. Nog om detta nu. Samtidigt som det är jobbigt nu planerar jag och älsklingen litegranna vad vi skall hitta på de 3 veckor han skall ha semester, han jobbar 2 veckor till. Så han får sen semester i år. Hans sista vecka är samma vecka som det är Göteborgs Kulturkalas, så då kommer vi nog vara här hos mig största delen, åtminstone i slutet på veckan för då vill vi kolla på lite artister och så vill vi ju gå på den internationella matmarknaden på Gustav Adolfs Torg.  Det brukar vi göra, det är kul   


                      


Där kan man hitta allt möjligt gott   


 


Och hans första semestervecka skall vi förmodligen gå och titta på Magnus Uggla på Liseberg.  Har aldrig sett honom live så det skall bli jättekul. Hoppas jag orkar bara... Och så kommer vi väl göra lite dagsutflykter också, och även bara slappa och bara vara - precis som det skall vara när man har semester  


Nej, nu får jag sluta babbla, duschen väntar! Ha en finfin måndag!!   


 


 
 
Annelie

Annelie

13 juli 2015 12:57

Hihi, bra när ni kan vara på olika ställen när det händer nå speciellt, för detta jäkla boende är ju så DYRT när man vill åka någonstans.. :-((

Jag tycker din dotter gör helt rätt i att tacka ja till en redig utbildning.
Synd om tjejen som vantrivs så på sitt jobb,, gjorde jag också en gång i tiden, på ett jobb jag hade då.
Det var HEMSKT,,, så jag förstår henne verkligen.

Ha en finfin fortsättning på denna dag.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

13 juli 2015 13:45

Ja, skall man boka in sig på hotell el dyl blir det ju svindyrt. Ja, det är görjobbigt det här med att hon vantrivs så. Kramis! ♥

 
Vicki

Vicki

13 juli 2015 16:25

Ja nu har vi kommit hem, vi kom i lördagsmorse.

Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

14 juli 2015 10:20

Både trist och skönt att komma hem, eller hur? Kram! ♥

 
Ingen bild

Lena S

13 juli 2015 19:40

Jobbigt för din dotter. Hoppas det löser sej.
Jan är det perfekt väder tycker jag.
Ha en bra vecka!
Kram

Pisan

14 juli 2015 10:22

Nu mår hon bättre, fick veta igår att hon inte behöver jobba uppsägningsmånaden, hon har ju egentligen inte börjat jobba än utan "bara" utbildat de här 4 veckorna. Nu är hon på väg till personalavdelningen på bemanningsföretaget för att skriva på uppsägningspapprena. Igår kväll såg jag henne le för första gången på ett bra tag, känns skönt :-) Kram! ♥

 
Nilla

Nilla

14 juli 2015 11:47

Fy så jobbigt för din dotter, hopps det löser sig. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

14 juli 2015 12:16

Ja, det har varit jobbigt men nu är det löst. Hon kom just hem från bemanningsföretagets kontor och hon kan nu lägga detta bakom sig. I augusti börjar hon på högskolans förskollärarutbildning :-) Kraaaam! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards