Alla inlägg den 23 december 2015

Av Pisan - 23 december 2015 10:00

                                        



Halloj! Dan före dan har vi idag. Jag har varit hemma ett par dagar nu, kom hem i måndags em. Har haft det jättemysigt. Vädret har ju inte varit någon höjdare precis, det har regnat eller duggregnat hela tiden. Det blir verkligen en grön jul i år. Men det går ju det med. Klart att man får mer julkänsla av att det är vitt ute men nu  blir det ju inte så och då får man acceptera det. Jag har jul inomhus och känner mig nöjd med det   Jag gillar julen, även om det inte är någon snö. 

Sitter här vid köksbordet och lyssnar på julmusik och har ljus tända, ute är det grått.


                         


I fredags kväll var vi på bio och såg nya Star Warsfilmen, den var jättebra. På dagen cyklade vi till Dollarstore, det är verkligen en rolig affär. Fick köpt lite mer doftljus där, de är bra och den med juldoft doftar jättegott så jag köpte 2 st till   Och 2 juldiskhanddukar, mina gamla är spårlöst borta, kan inte hitta dem. Så i år har jag köpt 5 st och jag skall lägga dem på vanliga stället så inte de också försvinner sen efter jul. 


Och så gjorde vi Ernst variant på Janssons frestelse, den med sötpotatis, kålrot och morötter. Fick inte tag på kålrot så vi tog palsternacka istället och den blev jättejättegod!!   


                                                     


Igår var jag och äldsta dottern ute och handlade 3 gånger!!! Hon var ute 4 gånger.... Vi skulle köpa hem ljusrör till badrummet för de gick sönder precis innan vi skulle gå ut, men de hade inga på ICA så dottern sa att då åker jag in till stan nu och köper det, så det gjorde hon, gullungen. Annars hade vi fått duscha och gå på toa med endast ficklampeljus tills vi kommer in till stan efter jul.

Så nu har vi handlat hem all julmat och lite till, en del godis blev det....   


Strax skall jag äta frukost. Sen skall jag koka skinkan, och lite senare blir det nog att vi gör kola för det ville äldsta dottern.. I måndags kväll efter att jag kommit hem gjorde jag och lilltrollet brända mandlar, jäklar vad gott det är!   


Önskar er, godingar, en riktigt, riktigt härlig och god jul!!   


       


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards