Direktlänk till inlägg 13 mars 2016

Ljuset har tagit över!

Av Pisan - 13 mars 2016 13:12

 


Ja så var det söndag igen.... Jösses vad tiden går fort! Nu har ljuset tagit över mörkret igen, det blir inte mörkt förrän vid 7-tiden på kvällen här nu, härligt!!! Man lovade ju sol och fint väder i helgen, men jag har inte sett nån sol, här har det varit grått hela helgen hittills. Men jag kollade prognosen för veckan nyss och det ser lovande ut, sol och 10-11 grader, underbart! Det är ju balkongväder ju! Kaffe på balkongen!!!   


Har köpt nya skor och ett nattlinne, hämtade paketet i fredags:



  


Inga bra bilder, jag vet.  Men det är svårt att få till bra bilder när man är så skakig som jag är numera, det har blivit värre. Äter ju medicin för det men tror jag behöver öka dosen. Kan inte pärla längre, så skakig är jag. Det är även svårt att skriva, det blir jättefult....

Skorna passar perfekt, mina inlägg får plats i dem. Nattlinnet skall jag inviga ikväll, tvättade det igår så nu är det färdigt att användas   



Fick bytt gardiner igår. Lilltrollet tvättade fönstren, både på insidan och utsidan!! Åh vad härligt med rena fönster, man ser ju ut! Dimman är borta    Det blev fint med gardinerna jag satte upp, gröna spetsgardiner. Har inte haft dem uppe i denna lägenheten, men i den förra lägenheten - där var ju fönstren precis likadana som här så de passar finfint. Köksbordet fick ren duk på sig och även en helt ny löpare. Köpte jag i skaparglädjebutiken de har i byn där älsklingen bor, den passar perfekt med de gröna gardinerna. Tog bilder igår men de blev inte bra.


Sitter här vid köksbordet och funderar på om jag skall laga ett armband jag hade sönder i fredags. Och så lyssnar jag på Fredrik Kempe. Han är ju mest känd för att skriva mellolåtar åt andra artister. Men ni som inte vet att han också sjunger himmelskt bra, han är operasångare, kan jag tipsa om att gå in på Spotify eller Youtube och lyssna. På Spotify finns det 2 album med honom, vet inte om han gjort fler.


Hoppas du har en finfin söndag!   


 

 
 
Vicki

Vicki

13 mars 2016 19:01

Jag hade också hoppats på bättre väder i helgen !! Veckan ser underbar ut men just nu hoppas jag på fint väder till påsk. När man äntligen ska vara ledig några dagar.

Har du inte varit i väg i helgen? Blev det mello igår?

Ha det gott, Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

14 mars 2016 12:00

Nix, har varit hemma den här helgen, var ju där förra helgen. Nästa resa dit blir på skärtorsdagen.
Mello blev det :-) Kollade ni också? Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

13 mars 2016 19:54

Det är underbart med nytvättade fönster och sen får byta gardiner..
Jag MÅSTE ta tag i att sy gardintyget jag har som ska sys som kappa till sovrummet, syrran ska sy en gardinkappa till köket åt mig..
Är så trött på längder och vi har satt gardinfästena så högt upp så vi skulle slippa lägga upp varenda panelgardiner / längder vi har.
Men, på så vis finns det ju inga färdigköpta kappor som är tillräckligt djupa.

Snygg nattlinne och även skorna, det är snyggt med vita skor.

Jag har aldrig provat att skicka efter skor,, har sådan problem med mina fötter så jag måste ha rediga skor.
Men, nu när jag sitter så kan jag ju ha vad som helst.

Kramar om.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

14 mars 2016 11:58

Smart att sätta stängerna högre upp! Jag har superkrångliga fötter och har dessutom inlägg så jag chansade verkligen när jag beställde skorna, men det stod i produktbeskrivningen att man kunde ta ur innersulan och då tänkte jag att jag kan ju alltid skicka tillbaka dem...
Det är verkligen härligt med nytvättade fönster och de är fortfarande jättefina för det har inte regnat ännu :-) Idag kikar solen fram emellanåt, härligt det med :-)
Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards