Direktlänk till inlägg 30 april 2016

Ääääntligen!!

Av Pisan - 30 april 2016 13:29

 


Lördag hela dagen! Härligt. Har precis ätit frukost    Här är det lugna puckar som gäller idag. Första dagen på veckan som ingenting måste göras.  Och ääääääntligen är dottern bättre, hon är i stort sett feberfri nu, sååå gött!!!


Det börjar bli litet tjatigt, jag vet, men jag har vunnit ännu en auktion på Tradera:


 


Fin, eller hur? 100:- med frakt, frakten blir nästan dyrare än själva varan ibland...


Jag kom allt iväg till Ullared i torsdags! Vi hade det jättetrevligt, vi var 3 tjejer, den ena kände jag inte sedan innan. Solen sken på väg ner dit och när vi gick ut från GeKås haglade, regnade och snöade och åskade det, allt inom en halvtimme. Vi spang, om man nu kan säga springa när en fibris lufsar så fort hon kan      (dessutom med en tung kundvagn), över gatan in på Rasta, jag åt en supergod räkmacka och drack en liiiten flaska Pellegrino Citron (sååå himla god!) När vi såg att det höll upp ute så nästan "sprang" vi till bilen som stod i parkeringshuset. Och sen vart det regn hela vägen hem nästan. När vi närmade oss Landvetter, där jag ju bor, vart asfalten torr. Men det tog bara knappt en timme så kom skitvädret hit också.

Jag fick handlat lite smått och gott, bl a 2 plånböcker - en röd och en svart - för 59:-/st.  Och en scarf, i rosa, till samma pris. Och så blev det ett nattlinne för 49:-. Sen vart det diverse nödvändiga förbrukningsvaror och 3 paket hårfärg. Och strumpor till oss 3 tjejer här hemma. Så nu har jag rensat ut gamla utslitna sockar.


Här har vi gråväder idag men i morgon skall det visst bli 14 grader varmt och sol!!   Äntligen vårvärme!! Och slutet på nästa vecka bjuder på kanonväder om man ska tro och lita på SMHI. Passar mig jättebra eftersom jag åker till älsklingen på onsdag och stannar tills på måndag   


Hoppas du har en fin lördag!   


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards