Direktlänk till inlägg 1 oktober 2016

Gäspat stort

Av Pisan - 1 oktober 2016 01:26

 


Här sitter jag mitt i natten. Kan inte sova. Klantade till det med mina kvällsmediciner så allting blev knasigt och så har jag så j-a ont, värken är hemsk i benen och fötterna. Masade mig iväg till vc på em och hem igen, orkade inte gå och handla men det fixade lilltrollet medans jag låg och vilade. På vc gick det inget vidare, jag är sönderstucken... Nu blir det bara 1 spruta/vecka ett tag, musklerna måste vila. Och jag som redan är trött och hängig, vad blir jag inte då när det blir mindre B12?   


Har gäspat stort hela dagen men inte sjutton kan jag sova för det, varför är det så? Är så trött på den här skiten. JAG VILL VA FRISK!! 


Hoppas du sover gott nu   

 
 
Ingen bild

Lena S

1 oktober 2016 06:19

Hoppas du sover nu. 💜
Jag har inte sovit så bra. Denna jäkla blåst är hemsk.
Kan du inte få i tablettform ett tag eller funka inte det??
Kram

Pisan

1 oktober 2016 12:35

Jodå, när du skrev sov jag som en stock :-) Somnade väl vid 3-snåret. Nej, tablettform funkar inte. Det är de där hästedoserna som man får i injektionsform som gör susen, ingen vet ju varför det funkar så bra på oss med fibro och ME, men det gör det. Det är inte vetenskapligt bevisat och det är därför många läkare inte vill skriva ut de här ampullerna åt oss utan man måste vara detektiv och hitta läkare som är villiga att göra detta. Hemskt egentligen. Det är ju bara ett vitamin och man kissar ut överflödet, kroppen kan inte lagra det.
Hoppas du har en fin lördag! Kramisar! ♥

 
Annelie

Annelie

1 oktober 2016 09:45

:-(
Mmm,, förstår verkligen din frustration. Vem vill inte vara frisk.. :o//
Jag tänkte på det,, har du aldrig varit på någon sådan här smärtrehabilitering..??

Hoppas att du får en någon lördag i alla fall.. // Kramar Annelie <3

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

1 oktober 2016 12:34

Jag har gått på smärtskola på Smärtenheten på Östra sjukhuset i Göteborg. Utredning gjordes i primärvården här i kommunen (vårdcentral och ps-mottagning) med sköterskor, arbetsterapeuter och läkare och efter några år fick jag sjukersättning och är numera pensionär. Det är ingen idé att göra nån mer utredning, det är som det är och enligt Gottfrieskliniken, där jag också gått, kommer jag ha den här skiten resten av livet. Sen går ju det upp och ner under åren, vissa år har jag mått bättre och andra sämre, just nu är jag inne i en sämre fas. Vet att det kommer ändra sig förr eller senare. Hjälpmedel har jag också, behöver och vill jag ha mer får jag det.
Hoppas du får en fin lördag du med! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

1 oktober 2016 22:23

Fy så jobbigt att inte få sova och att ha så ont. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

2 oktober 2016 10:59

Ja, det är inte roligt. Tycker min värk har blivit värre än någonsin.... Kram! ♥

 
Annelie

Annelie

2 oktober 2016 10:42

Duu,, jag läste ditt svar på Lena S´s kommentar... vad är det för injektion du får..??
Är det bra även för fibron..??

Kram och mysig söndag.. // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

2 oktober 2016 10:59

Det är B12-injektioner Annelie, ja det har funkat bra för många med fibro och ME, mot tröttheten. Kram på dig tillbaks! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards