Alla inlägg den 5 juni 2016

Av Pisan - 5 juni 2016 09:48

 


Japp, det är bara söndag - för i morgon är det ju söndag också!!!   Härligt. Det betyder ju sovmorgon en dag extra och det är ju alltid välkommet, eller hur?


Har tagit det lugnt i värmen de senaste dagarna. Fredagen, min födelsedag, blev dock lite knasig och dramatisk mitt i värmen.... Det började med att jag inte hörde nåt från älsklingen vid 6-7-tiden på morgonen som jag brukar göra, han brukar messa när han kommit fram till jobbet. Men jag hörde inget. Och när klockan började närma sig 11 på fm blev jag riktigt orolig. Jag trodde ju han hade fått ett nytt krampanfall och låg medvetslös antingen hemma i lägenheten eller i nåt dike på vägen mot jobbet.... Jag ringde hans jobbnummer och ingen svarade, då blev jag riktigt, riktigt hispig. Men efter några minuter så ringde han upp. Han hade messat mig på morgonen, men av någon anledning så kom det inte fram. Och sen hade han haft så himla mycket på jobbet så han kunde inte svara när jag ringde. Men då vart mitt humör redan i botten och jag blev faktiskt inte på så mycket bättre humör fast han hört av sig....  

Sen blev det dags att ge sig iväg till vc för B12-injektion. Klädde på mig och tog på mig de nya fina örhängena jag fick av mina trollungar. När jag kom hem hade jag tappat ett.... Gissa om humöret sjönk ännu mer.... Jag hade hunnit ta av mig kläderna jag hade på mig så jag gick ju igenom dem och badrummet där jag klätt av mig men hittade inget. Klädde på mig de svettiga kläderna igen och nästan sprang (om man nu kan kalla det springa när jag lufsar så fort jag kan) till vc, där var de hjälpsamma alla tjejerna och hjälpte mig att leta där jag varit men utan resultat. Sen gick jag till klädbutiken jag varit i, samma där; inget resultat. Då brast det för mig, jag kämpade hela vägen hem med gråten och när jag väl kom hem bröt jag ihop fullständigt. Kunde inte sluta gråta, jag var såååå ledsen. Då kom lilltrollet ut från sitt rum och blev helt bestört över att jag blev så ledsen och sa att "mamma, vi kan ju köpa nya" men det hjälpte inte, jag grinade på. Då sa hon att hon skulle gå till Willys där jag varit och handlat också men inte orkat gå tillbaka till efter vc och klädbutiken, det var ju så fruktansvärt varmt också och jag var helt blöt av svett redan. Hon och pojkvännen gick dit och efter några minuter ringer min telefon, hon hade hittat örhänget!!! Hurra!!!   Så det hela slutade bra, men vilken dramatik det blev och sånt orkar jag inte med. Av med de svettiga kläderna igen och på med linne och shorts och eftersom huvudvärken slagit till rejält tog jag piller mot det och pallade upp mig i sängen och satte på fläkten och satte i hörlurarna och lyssnade på musik, och somnade. Sov nog nån timme. Sen vart jag som klubbad resten av dagen. Men vi åt god tårta som lilltrollet gjort    Det var min fredag det.


 


Igår morse när jag vaknade var huvudvärken fortfarande där. Efter en tidig frukost gick jag ut på balkongen och  halvlåg i solstolen och lyssnade på musik i hörlurar. Hade tagit fram parasollet så det var skugga, det var gott. Blev lite bättre sen. Då tog jag tag i lite städning och tvättade några tvättmaskiner och pulade lite i garderoben och lite annat här hemma. Sen grillade vi vår middag. Det är ju så gott med grillat, håller ni inte med? Fast idag tror jag nog vi tar nåt annat till middag. Har inga större planer, behöver ta det lugnt idag med känner jag. Så då får det bli en lugn dag. 


Hoppas du får en fin söndag!   


 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards