Direktlänk till inlägg 16 augusti 2017

Hemma igen

Av Pisan - 16 augusti 2017 12:16

 


Hej på er! Nu är semestern över för i år och jag är hemma igen, allt har återgått till det vanliga. Förutom att lilltrollet inte går i skolan längre utan jobbar - fortfarande extrajobb men hon får mer och mer arbetspass - och i fler av butikerna - och som det ser ut nu jobbar hon hela september. Vi får ta en vecka i taget här.


När jag kom tillbaka till Småland, efter de där 2 dagarna hemma, hade älsklingen ont i halsen när han kom och mötte mig. Dagen efter hade jag ont i halsen också och älsklingen hade över natten blivit rejält förkyld. Dagen efter var det min tur. Jösses vilket virus!! Vi var totalt utslagna i flera dagar, jag mer än honom i o f s, det blir ju så när man har fibro. Jag var orolig att jag inte skulle orka åka hem på torsdagen men det gick över förväntan. Väl hemma här tog förkylningen ny fart och jag var jättedålig över helgen. Men på tisdagen åkte vi med danmarksfärjan till Fredrikshamn, jag kände mig bättre och det var en trevlig tripp, det var fint väder och vi satt ute på däck på vägen dit. På vägen hem åt vi och handlade i bordershopen och tillbringade sista timmarna ute på däck, det var skönt ute fast solen gått i moln.


 

Bild tagen i Göteborgs skärgård på väg över till Danmark. Det blåste ingenting den dagen, helt otroligt! Det blåser JÄMT här annars   


Sen åkte vi tillbaka till Småland igen på fredagen och jag var där över helgen, kom hem i måndags. Och nu har älsklingen börjat jobba igen. Han har dock inte hört nåt från Transportstyrelsen ännu, men det kommer väl.


Är mör i kroppen och har varit så sen förkylningen. Har ont i ryggen och höfterna, är trött och vill bara ligga ner och vila. Idag får det bli så. Äldsta dottern kommer i em och ska sova över här över natten då hon skall på ett läkarbesök här på vc i morgon bitti. Skall bli mysigt att ha henne hemma igen en liten stund.


Ha en finfin onsdag!   


 



 
 
Ingen bild

Lena S

16 augusti 2017 15:32

Välkommen hem! 😁
Härligt med Danmarksresan men jäkla skit att förkylningen måste komma och störa.
Kram på dej 💖

Pisan

18 augusti 2017 11:40

Tack! ♥ Ja, det var ingen höjdare att bli infekterad på semestern. Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

17 augusti 2017 07:20

Jag skrattade åt din sista bild,,, vilken härlig uggla. :-)

Jag har säkerligen frågat det förut, men frågar det igen.. du vet MINNET :-/
Vilken butik jobbar din yngsta dotter, äré TGR..??

Uschamejjen, vilken skit både du och din käraste åkte på, men gött nu är det gjort i alla fall.

Ha det allra bäst och sköt om dig vännen.. // Varma Kramar Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

18 augusti 2017 11:39

Hon jobbar på The Bodyshop nu. Men förra året var hon på TGR. Ja, nu ska man bara återhämta sig efter virusskiten, älsklingen är fortfarande täppt i näsan och jag hostar en hel del ännu, speciellt på nätterna. Ha det bäst du med vännen! Kramis! ♥

 
wiper

wiper

19 augusti 2017 08:11

Ja då är det vardag igen. Vad bra att dottern har jobb som fortsätter och hon får ju arbetslivserfarenhet. Vad trist att du och killen blev förkylda då ni skulle mysa och ha det bra tillsammans. Tur ändå att vara två för det underlättar. Vi hade också en förkylning i början på sommaren som var jättejobbig. Nu blev jag nostalgisk då du nämnde Fredrikshamn dit jag och vänner ofta åkte när jag bodde i Göteborg. Ibland fick man tag på fribiljetter. Jag har också haft ont i en höft så jag undrar om det inte är både ländryggen och fibro jag har. Det har bränt och svidit och massor av onda punkter. När jag får detta så blir jag så otroligt trött också.

Vad härligt att få ha äldsta dottern hemma över natten. Ha nu en skön lördag vännen kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

19 augusti 2017 09:15

Jo, det är ju bra att hon har någonting, alternativet är ju att gå arbetslös. Man blir otroligt trött av att ha ont hela tiden. Idag, lördag, åker jag hem till mina föräldrar och hälsar på. Ha en fin lördag ni med! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards