Direktlänk till inlägg 5 maj 2018

Sååå förbaskat goda!

Av Pisan - 5 maj 2018 10:33

 


God morgon! Ja, det är fortfarande morgon, kl är bara 10.30 och det är morgon för mig    Vaknade tidigt av huvudvärk idag, det var bara till att gå upp, det går ju inte att ligga ner med sån huvudvärk, hjärnan känns som den skall explodera. Så jag har varit uppe nån timme. Har fått i mig frukost och en mugg te. Har kollat fejjan och väderprognosen. Och så läste jag var jag skrev här inne för nåt år sen och även förra året vid den här tiden. Det är kul att gå tillbaka och se vad man gjorde då, för kommer ihåg gör jag inte....   


Idag skiner solen från en nästan helt blå himmel och det är hyfsat varmt känns det som - jag har balkongdörren öppen. Fast jag lyssnar på musik så hör jag ändå fåglarna kvittra där ute, det är härligt att höra dem, jag blir glad och lugn av det. Jag skall ut på balkongen och sätta mig sen, men det får bli lite skugga där ute först för jag kan inte sitta i direkt sol längre. En av mina nya mediciner gör att jag är extremt känslig för sol, bränner mig direkt och jag har inte fått upp parasollet från källaren ännu, ska be lilltrollet gå med mig ner i källaren i morgon då hon är ledig, hon jobbar just nu. Gillar inte att gå ner själv i källaren, är lite sjåpig vad det gäller sånt....    Så här dags på dagen har jag sol på hela balkongen, ingen skugga alls i stort sett men kan ju sitta ute hela eftermiddagen när det är delvis skugga därute. Förhoppningsvis så verkar huvudvärkstabletterna nu så jag orkar vara ute i ljuset sen för det fixar jag inte när jag har så här ont i huvudet. Får festa till det med en mugg kaffe sen. Det är ju lördag. Det är för mycket socker i mjölken jag vill ha i kaffet för min diabetes men idag känner jag att jag kan vara lite wild and crazy och synda lite, annars är det 0 socker som gäller nu. Får även vara försiktig med frukt och även jordgubbar som jag ju älskar.


 


Har köpt hem jordgubbar 2 ggr denna veckan, de är ju sååå förbaskat goda! Spanska är de men är minst lika goda som svenska. Såg även att de sålde svenska i en liten "bod" utanför vår ena matbutik här i byn, men de är rätt dyra fortfarande. Blir väl bättre pris sen i juni. Jordgubbar kan jag äta hur mycket som helst, det är ju så gott. Ska ta mig ett par stycken snart, har några kvar i kylen.


Var ju hos frissan i torsdags. Klippte det riktigt kort nu, sommarklippning - det är skönt att ha det kort när det är varmt och det skall det ju bli nu enligt SMHI. Så nu behöver jag inte klippa mig på ett par månader.


Tvättmaskinen skall få jobba idag med. Igår gick den och tumlaren hela dagen. Har haft jättemycket tvätt liggande. Lilltrollet är dålig på att tvätta när jag är borta men hon jobbar ju mest hela tiden. 


På måndag skall jag till optikern, behöver nya brillor och man har nu ett bra erbjudande, halva priset på glasen och jag tänkte slå till. Har hittat några bågar på deras hemsida som jag är intresserad av:


   


Vi får väl se vad det blir. De här 2 kanske inte alls passar min ansiktsform. Jag såg en bild, eller om det var på tv, minns inte, men det var en tjej som hade ett par knallblå brillor, de var GÖRSNYGGA! Men jag tror inte att de har dem dit jag skall på måndag.

Jag behöver progressiva glas nu. Det blir mina första såna. Hade behövt dem för 3 år sen egentligen men har inte haft råd. Årets skatteåterbäring går till de här brillorna. Ett måste, jag måste ju se bra. Men hade hellre rest för pengarna, men men.... Nu blir det inte så. 


Nu skall jag gå och borsta bissarna och klä mig. Och sätta på en tvättmaskin. Ha en finfin lördag goa du!   


 



 
 
Nilla

Nilla

5 maj 2018 20:24

Jag skulle nog kunna leva på jordgubbar, är så himla gott :-) Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

6 maj 2018 11:37

Ja! Jag med :-) Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards