Direktlänk till inlägg 19 mars 2019

Det gäller att njuta

Av Pisan - 19 mars 2019 14:14

 


Halloj! Kolla in den här goda wienersemlan som jag åt i lördags! Mmmmmuuuuummmmsssss! Den var gööörgod!    Det gäller att njuta när man inte äter sånt där sött och fett annars, och jag njöt  

Semlan intogs på Konditori Linnéa i Gislaved. Innan vi gick dit var vi en tur inne på loppisen, Hela Människan heter den förresten - tror inte jag berättat det förut. Där hittade jag ett riktigt kap, nämlilgen den här:


 


45 kr, i nyskick. Precis min stil. Gissa om jag var nöjd    Älsklingen hittade en hel drös med filmer, dokumentärer, om andra världskriget som han inte hade förut, för 10 kr/st. Han var också nöjd.


 


Och den här har jag köpt på Tradera, den kom i förra veckan. Skall jag ha med mig till Spanien. Det är mycket blått här nu    Sandalerna jag visade för ett tag sen är ju också blå. Har en hel del blått både i kläder och väskor - och smycken. Gillar blått. Och rosa. Och lila. Och turkost   


Har tagit det lugnt i helgen. Har varit sliten. Kände mig lite bättre i söndags men på fredagen och lördagen var det inte mycket liv i mig. Efter cafébesöket vart jag slut och det blev vila resten av dagen.


I torsdags när jag åkte och var inne på centralstationen i Borås för att gå på toa hade jag världens otur. Efter toabesöket fastnade jag med väskremmen, som jag hade över axeln, i dörrhantaget och remmen slets av och väskan åkte i golvet. "Ok", tänkte jag, "Jag får gå till skomakaren på tisdag, han fixar det". Jag har även handtag på väskan så det gick bra att bära den i dem. Gick 10 meter och satte mig på en bänk och skulle ta upp mobilen ur väskan, började med att dra i hörlurarna. De var alldeles blöta. "Men vad f-n! Varför är det blöta?" Ser då att hela väskan är full med vatten. Vattenflaskan hade spruckit när väskan åkte i golvet.... Fick räddat mobil och plånbok från att bli blöta men resten vart dyblött. Fick gå till Pressbyrån och köpa en plastkasse. Så i helgen har väskan legat/hängt på tork och är nu torr. Och allt som låg i har också legat på tork. Allt klarade sig, inget blev totalt förstört. Men almanackan är lite bubblig i bladen    Så idag skall jag gå till skomakaren.


Nu är det dags att göra sig redo för att gå till vc för veckans första B12-injektion. Tjingeling! Ha det gott!   

 
 
Nilla

Nilla

20 mars 2019 10:17

Nej men fy vilken otur med väskan och flaskan. Hoppas skomakaren fixar till den 😊 kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

20 mars 2019 14:24

Det gjorde han! Han fixade det under tiden jag väntade, tog max 5 minuter. Och det kostade bara 80:-, man kan inte se att väskan har gått sönder. Hade tur med att jag fick upp de känsligaste grejerna ur väskan innan de han bli blöta. Och det andra behövdes bara torkas, inget gick sönder, tack och lov. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards