Direktlänk till inlägg 25 mars 2019

Lågtryckssjuk

Av Pisan - 25 mars 2019 13:56

 


Hej på er! Vad härligt det är att se alla knoppar i rabatter och planteringar! De här fick jag syn på när jag satt och väntade på bussen i lördags. Satt i solen och det var såååå skönt   Men det blåste kallt. Igår vart det grått här och jag var så lågtryckssjuk, låg hela dagen. Idag känns det likadant fast solen kikar fram här nu. Är skakig och yrslig och har en h-vetes värk överallt. Igår hade jag extra ont i ena armbågen, det har dock släppt nu. Nu har jag "bara" molvärk i hela armen.... Här går det från pest till kolera. Hade tänkt att gå ut lite idag men jag orkar inte, kan inte gå när jag är såhär skakig. 


Var hos mina föräldrar i lördags, pappa fyllde år i tisdags och mamma fyller år i morgon. Hade det mysigt. Fick bara nån timme med pappa för han skulle in till stan och Scandinavium för att se hockey, han är en inbiten Frölunda Indians-fan   


Annars har här inte hänt mycket. Men imorgon tar lilltrollet tåget upp till Stockholm för uttagning till The Body Shops butikchefsutbildning. Hon skall till huvudkontoret. Håll tummarna! Och ha en finfin måndag!   

 
 
Nilla

Nilla

25 mars 2019 18:30

Jag tycker det är jobbigt med det här fram och tillbaka vädret. Kroppen hinner ju inte vänja sig vid något av det 😜
Håller såklart tummarna för dottern. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

26 mars 2019 12:10

Ja, det är jobbigt. Och vad ska man ha på sig när man går ut? Den frågan ställer man sig ju varenda gång man ska ut... Tack för att du håller tummarna! ♥ Kramis! ♥

 
Gina

Gina

26 mars 2019 15:01

Åh vad spännande! Hoppas hon kommer med i utbildningen...*Håller tummarna hårt* Härligt med knoppande och blommande! Ni ligger lite före oss där :-)
Må du vara bättre idag i smärtorna! Kramar ♥

http://henbacka.bloggplatsen.se

Pisan

26 mars 2019 16:29

Ja, det är jättespännande. Har inte hört nåt från henne, jag går här och väntar på att hon skall höra av sig. Men knopparna kommer upp hos er snart också :-) Kramis! ♥

 
wiper

wiper

27 mars 2019 09:45

Det börjar verkligen se vårlikt ut nu. Jag har blivit mer och mer känslig själv för väderomslag. Lågtryck är värst som påverkar hela kroppen. Sen tål jag inte det skarpa ljuset på våren så det är solglasögon som gäller.

Jag har själv haft molvärk och som stötar genom överarmens baksida och det var ingen höjdare. Det är lite bättre i dag för jag låg på en mjukare madrass. Sen har vi råkat ut för så mycket så jag antar att kroppen påverkas mer då.

Jag känner så för dig som har det så jobbigt med att det ständigt är nåt och det tar på att aldrig få känna sig riktigt bra. Jag kan ju leva mig in i detta sen jag fick mina skador och blev utbränd. Det är som om man vänjer sig till en viss gräns men går det över den gränsen så känns det hopplöst.

Jag skall hålla tummarna hårt för din dotter. Så roligt för henne och dina döttrar är ju så framåt tjejer så det kommer att gå bra för dom. Dom har ju även en toppenmamma som kämpat så du är en förebild.

Sköt om dig och ha en så bra onsdag du kan

kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

27 mars 2019 12:56

Ja, nu är våren här. Just nu skiner solen här och jag har öppet balkongdörren och man hör nån fågel som kvittrar :-) Lågtryck är nog det värsta för en fibrokropp. Har också svårt för ljus, är rätt ljuskänslig och har alltid solglasögon med mig, även på vintern. Nu är jag bra i armen, känns inte alls. Istället har jag ont i nacken, axlarna och skuldrorna och så har jag en helvetisk huvudvärk.... Alltid är det nåt....
Vad fint du skriver vännen! ♥ Dottern kom hem sent igår kväll och var helt slut, det hade varit personliga presentationer och även intervjuer så hon var helt slut i bollen. Hon tycker det är svårt att säga om det gick bra eller dåligt. Men inom en vecka ska hon ha fått svar på om hon får gå utbildningen eller inte.
Ha en fin onsdag vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards