Direktlänk till inlägg 8 augusti 2019

Hemma!

Av Pisan - 8 augusti 2019 18:19

 


Halloj!   Nu är jag hemma igen. Semestern är slut för i år. Vad fort de här 4 veckorna har gått!


Min skuldra/axel/arm är fortfarande inte bra, kan inte bära nåt med den armen. Och jag är sååå in i bänken trött. Förmodligen för att jag endast tagit 1 B12-inj/vecka eller ingen alls nån vecka nu under de här 4 veckorna. Eftersom jag inte kan använda min vänstra arm till att bära min väska upp och ner på de 4 bussar jag åker med när jag åker hem från älsklingen så körde han mig hem idag. Han har i morgon kvar på sin semester. På måndag börjar han jobba igen. Och bilen den går framåt. Den är inte helt lagad ännu, den skall in på verkstan nästa vecka (tror jag).

I morgon är det dags för en B12-injektion och i nästa vecka skall jag ha 2 st. Är jag bättre nästa vecka skall jag åka till älsklingen på torsdag, det är marknad i Bredaryd på lördagen och den vill jag gärna gå på. Då behöver jag inte den stora väskan med mig utan den "vanliga" som jag brukar ha när jag åker dit och den är smidig och jag kan bära den med höger hand när jag kliver på bussarna. Men har jag lika ont i min vänstra sida som idag så stannar jag förmodligen hemma. Och då blir det ingen marknad för mig   


Sen jag kom hem vid 13.30-tiden har jag förutom att packa upp väskan inte gjort mycket. Har suttit/legat lite på balkongen och lyssnat på musik och pratat i telefon. Men efter nån timma blev det kallt, det blåser rejält. Men solen skiner. Det gjorde den inte speciellt mycket på vägen hit, det regnade mest. Men regnet kommer nog hit också, det skall ju bli regn i nästan 1 hel vecka verkar det som. Men det behövs i skog och mark.


Berättar mer om semestern och visar bilder i kommande inlägg, jag drar ut på det lite   


Ha en finfin kväll!   



 
 
Nilla

Nilla

8 augusti 2019 21:52

Vad jobbigt med axeln. Har du fått någon inflammation? Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

9 augusti 2019 16:23

Ja, jag tror det. Det känns dock liiiiite bättre idag. Kramis!

 
wiper

wiper

11 augusti 2019 12:13

Ja du 4 veckor rusar iväg. Så tråkigt att du har så besvärligt med axeln. Har du gjort illa dig eller är det fibron?. Min man halkade ju förra vintern och slog i axeln och fick operera sig men han blir inte helt bra trots att han gör övningar varje dag

Jobbigt när bilar börjar krångla och kosta pengar. Vad kul att ha en marknad att se fram emot.

Det behövs verkligen regn och vi hade regn i gårkväll och natt. Nu skiner solen.

Jag har själv svårt för att prata i mobilen länge för jag får ont i armen på grund av nacken. Då sätter jag på högtalaren istället

Hoppas nu axeln blir bättre så du kan åka iväg till din kille

Ha det bra
kramar
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

11 augusti 2019 13:26

4 veckor är ju ingenting, det bara rusar iväg. Det är inte själva axeln som är kass utan skuldran men det strålar upp i axeln och ner i armen och handen. Det är en ren överansträngning, av att bära tung väska upp för höga bussar när jag och älsklingen rest mellan mig och honom under semestern. Det är liiite bättre nu när jag vilat den och tagit det försiktigt med den och smörjt med Voltaren. Att prata i telefon är ingen fara för jag kör med headset. Jag vill göra annat samtidigt när jag pratar i telefon :-D Och har man vant sig vid headset är det svårt att sluta. Med headset menar jag hörlurar som det sitter mikrofon på sladden på. Bilar är ett jädra aber....
Ha det fint vännen! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards