Direktlänk till inlägg 7 maj 2020

Gissa om hon är glad

Av Pisan - 7 maj 2020 11:04

 


Halloj! Bjuder på ännu en strandbild från Spanien. Igår fick man ju veta att Spanien inte tar emot internationellt flyg förrän i oktober så vår resa blir inte av i år. Vi får skjuta på det till nästa år... Känns jättetrist och ledsamt. Som vi har sett fram emot den här resan, vi har ju längtat som galningar hela vintern. Och så blir det inget....   


Igår var det sol från blå himmel här och jag var på balkongen större delen av dagen. Idag är det molnigt. Känner mig trött och sliten idag fast jag sovit ganska bra. Har ingen aning om vad jag skall hitta på, pyssla lite kanske? Får se om jag har lust med det om en stund när jag druckit upp mitt te. Japp, te. Inte kaffe. Min mage  bestämde sig att jävlas i måndags kväll. Jösses vilket magknip jag hade, och det är ju inte lätt att somna då, somnade sent som sjutton och sov dåligt. Magen var inte bra på tisdagen heller. Igår kändes det bättre men inte helt bra. Idag känns det som vanligt men jag håller mig till te några dagar. Earl Grey, det var det enda som fanns hemma. Det var så länge sen jag drack te, förut brukade jag ha massor av olika lösteer hemma, då drack jag te varje dag. Men har mer och mer gått över till kaffe. Eller: Mjölk med kaffe   


Idag skall min äldsta dotter hämta sin första bil. Vet inte om jag berättat att hon bytt jobb. Hon jobbar numera på en förskola här i min by. Innan jobbade hon på en förskola inne i centrala Göteborg. Hon trivdes inte med sättet de arbetade på där. Men det gör hon på den här förskolan hon är på nu. En ganska ny förskola. Hur som helst, bussarna hit från byn hon bor i går inte så ofta som man kan önska så hon har nu skaffat sig en bil, eller rättare sagt hon leasar en bil. Helt ny är den. Gissa om hon är glad   


Ha en finfin torsdag!   

 
 
Nilla

Nilla

12 maj 2020 16:57

Tråkigt att behöva vänta på resan men tänk så mysigt det blir när ni kommer iväg ❤ kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

13 maj 2020 11:18

Ja, den dagen vi väl kommer iväg, då jädrar skall det njutas! :-) Kramis! ♥

 
wiper

wiper

13 maj 2020 08:42

Så trist för dig/er att inte resan blir av i år. Här verkar det ju inte bli nån värme och i dag snöar det. Jag sover också lite dåligt nu och det beror nog på världsläget ångesten kryper på en.

Vi skulle åka ut i dag men det fick vi ställa in på grund av vädret. Tråkigt med magen för den påverkar så mycket. Jag har själv en känslig mage så har jag fått i mig nåt den inte tål så får jag också magknip. Ibland hjälper Omeprasol som är receptfritt på apoteket.

Vad glad jag blir för din dotters skull både för nya jobbet och bilen. Dina flickor är så framåt och duktiga sen har dom ju en toppenmamma också. Jag har lite svårt för att ta in att dom är så vuxna nu så tiden rusar iväg

Ha en skön onsdag
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

13 maj 2020 11:18

Ja, det är urtrist.... Jag blir så deppig varje gång jag tänker på det.
Här har vi toppenväder idag. När jag ätit min frukost/brunch skall jag ut på balkongen.
Ja, det är så roligt att hon skaffat bil nu den lilla ungen :-) Vad du är gullig ♥ Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards