Direktlänk till inlägg 24 juni 2020

Har överlevt

Av Pisan - 24 juni 2020 08:40

 


Halloj! Jag har överlevt midsommarhelgen    Har haft en fin midsommar, en lugn sådan. Jag kom iväg till älsklingen. Vi tog det lugnt, gjorde inget speciellt. Satt mest på balkongen i det fina vädret men även lite när det blev busväder med störtregn och åska. Såg några filmer också, bl a "Gräns". Den var speciell. Åkte hem på söndagen. 


Som ni ser är jag uppe tidigt, vaknade nyss med huvudvärk. Gick och lade mig med huvudvärk också igår kväll. Den kom smygande under dagen igår ute på balkongen. Där satt/låg både jag och lilltrollet stora delar av gårdagen. Har tagit lite medikamenter och hoppas på att den ger sig. Det blir en fin dag idag också, men jag sitter nog i skuggan idag, fick tillräckligt med sol på näsan (och i pannan) igår, den är alldeles röd....    Nu har jag kommit en bit in i boken jag läser om Marilyn Monroe, den är riktigt bra faktiskt, men den har varit lite trög som jag skrev i förra inlägget. 


Jag är så glad, har haft en orkidé bakom ena gardinen i köket i flera år nu, den har massor med rötter och den är i allra högsta grad levande, jag har inte lyckats ha ihjäl den men det har ju inte hänt nåt mer än att den får mer och mer rötter. Den har inte blommat sen jag köpte den för flera år sedan. För nån vecka sen fick jag se att det växer ut en stängel på den, äntligen får den kanske knoppar och blommor! Den där stängeln växer jättefort. 

På tal om blommor, det blev inget med att köpa och plantera pelargoner i mina balkonglådor i år heller, jag orkar inte ta tag i det. Jag har en blomma på bordet där ute, precis som förra året, och det får räcka med det i år också. 


Nu gör det ont i min vänstra arm, den har inte blivit bättre, och axeln/skuldran så jag avslutar här. 


Ha en finfin onsdag goa du!     

 
 
Nilla

Nilla

24 juni 2020 12:43

Så bra att du hade en mysig midsommar men skrutt att du har ont både i huvud och axel. Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

25 juni 2020 09:45

Men idag vaknade jag äntligen utan huvudvärk :-) Kramis! ♥

 
wiper

wiper

28 juni 2020 17:09

Vad härligt att du kom iväg till din kille och att du haft det bra. Jag har nyss fått huvudvärk och det får jag när vädret ändrar sig och blir tryckande. Det är regn på gång.

Förstår att det är en bra bok för hennes liv var ju dramatiskt. Vad spännande med orchideén hoppas den blommar äntligen. Vi har själva inte gjort så mycket på balkongen som vi tänkt oss men vi kan ju inte ta hem folk så det spelar ingen roll

Ha en skön kväll
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

29 juni 2020 14:59

Har haft mycket huvudvärk sista veckan. Det är så himla tröttsamt. Jag knagglar på fortfarande med boken, men idag har jag svårt att koncentrera mig så det har inte blivit många sidor.
Ha en fin måndag! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards