Direktlänk till inlägg 1 juli 2020

Va???

Av Pisan - 1 juli 2020 12:32

 


Halloj på er!    Här kommer några rader från mig. Bilden ovan togs för 6 år sen när jag och älsklingen åkte på en dagstur till Falbygden. Bilden är tagen i Gudhems klosterruiner. Det är jättefint där. I år har det blivit dåligt med bilder, har ju knappt kommit utanför dörren.


Just nu sitter jag i telefonkö hos Telenor.  Skall säga upp bredbandet jag har hos dem. Har hoppat på ett erbjudande Com Hem hade när de ringde mig för några veckor sen. Det blir bara hälften så dyrt. Får se hur pass bra det är, blir det sämre så får jag väl byta igen.


Idag blåser det som sjutton här. Just nu är det soligt men rätt som det är blir det mörkt på himlen. Läste att det kan bli regn och åska under dagen. 


Som vanligt när det blåser så här mycket mår jag skit i kroppen. Det blir inte många knop här idag. När jag är klar med det här samtalet och detta inlägget blir det soffan och Netflix. Började kolla på säsong  2 av "The Order" igår. Tycker den är bra.


Fr o m idag är lilltrollet inte permitterad längre, nu kommer hon jobba som vanligt igen. Semestrarna har ju dragit igång och i och med det här med permitteringen behöver företaget inte ta in nån extrapersonal utan de ordinarie får jobba mer istället. Det finns utrymme för det eftersom ingen av de ordinarie anställda jobbar heltid. Jag tror lilltrollet tycker det är skönt att komma ifrån sin gamla morsa igen    det har ju blivit mycket hemmatid under den här permitteringen.


Nu har jag stått i telefonkö i 34 minuter. De sade att kön var 26 minuter.... 


En stund senare: En halvtimme i telefonkö bara för att få veta att de har systemfel så jag kan inte få nån hjälp just nu..... Va?????? Jag blir GALEN!      Så det blir till att ringa och ställa sig i telefonkö igen senare idag.... Tur att man inte jobbar och har svårt att komma ifrån för att ringa.


Jag hoppas du har en fin onsdag!   

 
 
Lilian

Lilian

1 juli 2020 15:02

Hej på dig idag, det var länge sedan. Kramar till dig från Greta och mig.

http://Frugretaspyssel

Pisan

2 juli 2020 11:42

Hej! :-) Ja jösses, det var inte igår.... Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

2 juli 2020 13:55

Men åh så segt att stå i telefonkö till ingen nytta 😜 Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

3 juli 2020 12:13

Ja, ursegt. Jag blev skitförbannad. Men sen när jag ringde senare på dagen tog det bara 5 min. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

3 juli 2020 10:57

Jättefin bild! Hoppas det nya bredbandet kommer att fungera bra. Numera måste man byta emellanåt. Vi har sol och 17 grader varmt. Det blåser här också

Vad härligt att din dotter är tillbaka på arbetet igen. Jag tror inte alls på att hon vill komma ifrån sin mamma och du är absolut inte gammal. Det är däremot jag ;)

Man blir verkligen galen på dessa telefonköer. Allt har blivit så mycket sämre. Förr var det aldrig några köer utan man kom fram direkt och slapp knappa in tusen saker

Ja du dom som arbetar ha full rulle med all teknik mm. Fattar inte hur barnfamiljer får tiden att räcka till. Det är ju mer än dubbelt så mycket att fixa med

Ha en skön fredag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

3 juli 2020 12:12

Hon har jobbat hela tiden men endast 6 timmar/vecka, det är ju inte mycket. Jodå, hon tycker det är skönt att få slippa mammsen, vi har verkligen gått på varandra här hemma de senaste månaderna. Men nästa vecka åker jag förmodligen till Småland, äldsta dottern skall köra mig dit och även hämta hem mig. Jag blir borta i 2 veckor. DÅ kommer hon sakna mig... :-D hi hi! Helt själv hemma i 2 veckor, det blir tomt det :-)
När jag senare under dagen ringde Telenor var det bara typ 5 min väntan. Man måste knappa in mängder med saker innan man kommer fram. Först skall man välja tjänst och sen skall man identifiera sig med personnummer och bank-id....
Ha en finfin helg vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards