Direktlänk till inlägg 10 oktober 2020

Lördag

Av Pisan - 10 oktober 2020 13:15

 


Halloj! Lördag idag och solen kikar fram nu, i morse och i förmiddags har det regnat. När jag satte mig här i köket så var det så mörkt att jag tände 2 stearinljus här på köksbordet, det är så mysigt. Ja, jag sitter här vid datorn, fast det gör ont. Jag behövde lägga in några räkningar för betalning inne på min internetbank och jag vill inte pilla med det på telefonen, det är sååå jobbigt tycker jag så det fick bli datorn idag. Kom upp sent idag, halv 12.... Var så himla trött och seg när jag vaknade strax före 10 så jag låg kvar där i sängvärmen med mobilen och kollade fejjan, nyheterna och lite annat. Att läsa på telefonen är helt ok tycker jag, det är inte jobbigt. Men så fort man skall GÖRA nåt typ som inloggningar, skriva blogginlägg, betala räkningar etc så tycker jag det är jättepillrigt och jobbigt och det blir bara fel hela tiden. Så jag gör helt enkelt inte såna saker på mobilen. Jag har inte heller kommit igång med att läsa bloggar på mobilen, det gör jag här på datorn. 


I torsdags var min väninna här och fikade    Vi satt och babblade om ditten och datten i några timmar. Efter ett sånt besök får jag sån energi, och blir gladare. I onsdags och i torsdags efter att min väninna åkt hem satt jag och gjorde julkort i min  pysselhörna. Det gjorde jag igår med. Det är så roligt med julkorten tycker jag   


Idag står det dusch på agendan. Efter den lär jag vara helt slut, som jag alltid blir av att duscha. Tur jag har min duschstol, annars hade jag varit en riktig skitgris....   


Ha en fortsatt fin lördag!   Tjillevippen!   

 
 
wiper

wiper

12 oktober 2020 15:31

I lördags hade vi regn men i dag är det strålande solsken. Vad härligt det låter när du tänt några ljus. Jag skall göra det i kväll för det är så mysigt.

Jag använder inte mobilen för att gå in på fb eller bloggar för min är över 4 år gammal och inte så stor bildskärm som på dom nya. Den tar heller inga bra bilder. Jag är så van vid laptopen. När jag är ute så svarar jag bara i mobilen eller ringer nån

Härligt att du hade en väninna hos dig förra veckan. Som du säger så betyder sånt mycket och man får prata av sig. Jag har mina väninnor så långt bort så vi pratar i telefon. Sen har vi lärt känna lite folk här som vi träffar ute på samhället och även cafét. I min ålder så skall man ju inte ta hem folk och det känns tråkigt

Ha nu en skön måndag
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

13 oktober 2020 11:11

Ja, det var mysigt när väninnan var här. Hade behövt ett sånt besök den här veckan också. Just nu känns det minst sagt trögt och trist.
Kul att ni lärt känna lite folk på byn. Jag ska väl inte ta hem folk heller men vi höll avstånd och vi kramas inte nu.
Ha en finfin tisdag vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards