Direktlänk till inlägg 28 oktober 2020

Hon blir galen på mig

Av Pisan - 28 oktober 2020 12:58


Hej! Här kommer ett livstecken från mig. Jag har inte glömt bort att jag har en blogg. Är bara rädd om min arm. Den är bättre nu men jag är sååå försiktig med vad jag gör med den. Nu är det 2 månader sen den började jävlas ordentligt med mig. Och fortfarande har jag inte gjort röntgenundersökningen, fick ju boka om tiden jag hade eftersom jag blev förkyld dagen innan jag skulle dit. Nytt datum för denna undersökning är 12 november. Men skit samma, jag har ju haft problem med den här axeln/skuldran/armen/handen i flera år av och till så vad gör det att jag fick skjuta upp röntgen några veckor.... Hade ju problem med det här redan när jag jobbade och det är ju länge sen nu, så jag har haft dessa problem i 15-20 år nu.


Idag har vi gråväder blandat med lite solglimtar och träden här utanför är så fina, de är gul-orange-bruna. Men i och med att vi inte haft många frostnätter så sitter löven kvar fortfarande.


Jag har mest kollat på tv, Neflix och Comhem play sista veckan. Julkorten är klara och jag har röjt undan alla julpysselgrejer från min lilla pysselhörna. Har lite abstinens men det är ingen idé att jag gör mer kort, jag kan ju inte använda alla. Igår och i förrgår kollade jag på Belgravia på Comhem play, bra brittisk serie av samma man som gjorde Downton Abbey. På Netflix har jag sett andra säsongen av The Alienist, himla bra serie! Har ingen aning om vad jag ska se härnäst, kanske blir det The haunting of Bly Manor på Netflix, jag får se. Eller så slötittar jag bara på tv:n, det brukar jag göra när jag inte kan koncentrera mig - och det  händer ofta numera. Är hemskt hjärntrött de flesta dagarna. Och det är tack vare bristen av superdoserna av B12 som man får av B12-injektionerna. Och snart har jag inget minne alls, har stora minnesproblem här hemma, dottern blir galen på mig - ofta....


Nä, nu blir det till att duscha. Ha en finfin onsdag och var rädd om dig!   Tjillevippen!       

 
 
Nilla

Nilla

28 oktober 2020 14:10

Hoppas de hittar något de kan åtgärda med din arm/axel. Hjärntrötthet är så himla jobbigt ❤ Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

28 oktober 2020 15:20

Ja, det hoppas jag också. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards