Alla inlägg den 8 april 2020

Av Pisan - 8 april 2020 13:11

 


Halloj! Redan onsdag. Time really flies. När jag satt här och skulle ladda upp lite nya bilder fick jag syn på de jag laddade upp förra veckan. Hade helt glömt bort dem.... Och jag skrev inget om det i senaste inlägget heller. Då gör jag det nu istället   För ett tag sen beställde jag hem 2 st "överraskningslådor" från ett ställe som bl a säljer scrapbookinggrejer, de skulle ha lagerrensning. Billigt var det också så jag kunde inte motstå. Förra veckan kom dessa (fast de hade lagt ihop det i en låda). Maj gadd vad grejer!!! Blev helt paff, det stod att det skulle vara till värdet av en viss summa men jag trodde ändå inte att det skulle vara så mycket grejer.


   

 

 


Och då har jag ändå inte fått med allt som låg i lådan, det var ännu mer grejer. Bara pappret är värt mer än vad jag betalade inkl frakten. Och jag tror att jag kommer få användning av alltihop faktiskt. Har tänkt att ge mig på att göra tavlor också, i typ samma teknik som korten. Ev lägger jag till att måla lite med akrylfärg, jag får se hur jag gör med det när jag väl ska sätta igång. 


Härom kvällen gjorde jag 2 kort som dottern ville att jag skulle göra. Hon ville ge sina 2 kollegor var sitt påskkort. Då blev de här till. Hur jag än bar mig åt att få till färgerna rätt när jag redigerade bilden så blev det inte rätt, blommorna är mycket gulare i verkligheten.


 



Och så har jag glömt att visa er mitt påskris som jag har ute på balkongen:


 


Nu har det blåst så förbaskat i några dagar så jag har inte kunnat ha det uppe, det har fått stå på golvet för annars hade det blåst omkull. Och påskliljorna har slagit ut nu, alla knopparna.



Det blir ju mycket tid hemma nu men igår gick jag faktiskt ut till vår Icabutik för att hämta paket, skulle in på Apoteket också. Men det känns läskigt måste jag säga. Jag hade kunnat be dottern att fixa detta åt mig efter jobbet igår men jag var enveten och ville gå själv... Fast egentligen spelar det ju ingen roll, blir hon smittad så blir ju jag det också.... Och hon träffar ju kunder när hon jobbar och hon åker buss till och från jobbet. Jag tror att de flesta av oss kommer få det här viruset hur mycket vi än distanserar oss och så får man ju hoppas att man har tur och inte är en av dem som blir jättedålig, alla blir ju inte det - tack och lov.


Vi har fått boka om vår Spanienresa jag och mina 2 väninnor. Vi skulle ju åka 25 maj men det går ju inte... Så nytt datum är 15-26 september. Håll tummarna för att vi kommer iväg då!


Idag kom jag upp sent, låg länge och drog mig i sängen, hade inte ork till att gå upp tidigare än jag gjorde. Idag har vi lite dis här men det är skönt där ute på balkongen. Var ute nyss och tog upp mitt påskris från golvet. Idag blåser det inte lika mycket som de senaste dagarna. Vi har lite att ta tag i här hemma idag, dottern jobbar inte men just nu är hon ute och springer. Vi måste skruva loss röret från tvättmaskinen till avloppet från väggen och rengöra det för det läcker ur det. I förrgår när jag gick in i badrummet blev jag blöt om fötterna.... Men först måste jag piggna till lite mer, känner mig fortfarande, efter 3 timmar, nyvaken....


Ha en finfin onsdag!   



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards