Direktlänk till inlägg 8 juni 2021

Ny vecka igen

Av Pisan - 8 juni 2021 11:36

 


Halloj! Det har hunnit att bli ny vecka igen. Veckorna springer iväg. Nu har vi ju haft fint väder ett tag nu men idag är det grått. Igår regnade det nästan hela dagen men det klarnade upp framåt kvällen. Det skall klarna upp idag med men lite tidigare. Inte helt fel för då kan jag sitta ute på balkongen lite, det är ingen sol där men det är skönt att sitta ute ändå. När jag kikade ut på balkongen för nån timme sen var det bara 10 grader.


Hade det bra på min födelsedag och i söndags. Jag och dottern åt tillsammans i torsdags, hon köpte med sig poke bowl hem från stan efter jobbet, jättegott! Vi gjorde ju samma när hon fyllde år några veckor tidigare. Jag tog samma för jag tyckte det var så himla gott. Och så fick jag jättefina blommor igen     

I söndags var vi hos mamma och pappa, och storasyster. Vi var ute i trädgården de här där vid hyreshuset de bor i. Storasyster med pojkvän hämtade mig och lilltrollet och körde oss hem. Morotskakan i rulltårtevariant var jättegod, likaså bullarna, som ju dottern bakat båda två. Det var helt blå himmel och solen gassade men det går att sitta i skuggan också, tack och lov. Jag fick fina presenter, bl a 2 muggar som jag önskat mig. De är från Iittalas Taikaserie, blå och är på 4 dl. Jag gillar Muminmuggarna också men de är inte så stora och när jag dricker kaffe, eller te, så är det STOR mugg som gäller   Så när vi kom hem slängde jag några utav mina Ikeamuggar så de nya fick plats i skåpet. Jag fick gott te också, fläderte som var jättegott, jag smakade igår. Jag gillar fläder.

Vi hade en jättetrevlig kalasdag. På kvällen sen och igår var jag helt klubbad. Igår låg jag hela dagen i stort sett. Det blir lugnt idag med. Skall strax flytta över till soffan och kolla lite på Netflix tror jag. Sen får jag se om det blir bättre väder, då flyttar jag ut på balkongen.


Och så har jag fått tid för vaccination. Lyckades hitta en endaste ledig tid i morse när jag kollade runt bland alla mottagningar och sånt som vaccinerar här storstadsregionen. Fick tid på fredag på Kronans Apotek i Mölnlycke, som är vår grannby. Äldsta dottern kör mig, hon jobbar ju här i byn och kan gå ifrån jobbet en stund, himla bra för då slipper jag ta bussen. 


Ha nu en fin tisdag och en fin vecka!   Tjillevippen!   

 
 
wiper

wiper

10 juni 2021 13:01

Håller med dig om att tiden går fort än om man inte kan göra lika mycket som förut. Inte illa med balkongmys eller (balkonghäng) som är det nya ordet ;)

Härligt att födelsedagen blev upplevelserik. Grattis i efterskott om jag glömt på facebook att gratta.

Visste inte att du hade ytterligare en syster, det har jag missat. Vad härligt ni hade det. Kul att du fick såna fina stora Muminmuggar

Vad härligt att du nu blir vaccinerad. Jag fick min andra spruta häromdan men jag är ju den äldre generationen tyvärr ;)

Vad härligt att din äldsta dotter kan köra dig. sånt uppskattas

Ha nu en skön torsdag
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

10 juni 2021 15:02

Nej, jag har ingen mer syster :-) Med storasyster menar jag Emma, hon är ju storasyster till lilltrollet :-D ♥ Ja, jag är jättetacksam att hon kan köra mig i morgon. Det har blivit ganska mycket balkonghäng sista tiden, gott. Ha det fint ni med vännen! Kramisar! ♥

 
Nilla

Nilla

10 juni 2021 13:37

Det är galet vad svårt det är att hitta lediga vaccinationstider. Skönt du fick en tid till slut. Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

10 juni 2021 15:02

Ja, det är verkligen galet svårt att hitta tider. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards