Direktlänk till inlägg 30 juni 2021

Sliten

Av Pisan - 30 juni 2021 13:07

 


Halloj! Kikar in här en liten stund men har egentligen inget speciellt att berätta. Idag är jag själv här hemma, det har jag inte varit så mycket sista tiden, dottern har inte haft så många jobbpass. Just nu gör hon sitt sista innan hon går på semester och i morgon hämtar hon nyckeln till sitt nya hem och på lördag går flyttlasset.


Jag gör inte så mycket, har mest suttit ute på balkongen och tagit det lugnt och haft det gott. Orkar inte så mycket mer. Idag känner jag mig riktigt sliten, det blåser som sjutton och då brukar jag känna mig mör i kroppen. Solen kikar bara fram litegrann då och då en kort stund. Men vi har haft tur här för vi har inte haft den där jobbiga värmen som varit på många andra ställen i landet. Vi har haft runt 20 grader och det tycker jag är bäst, det är en go temperatur. 

Igår och idag har jag tagit lååång sovmorgon och inte kommit upp förrän vid 12-tiden. Känns som alldeles för sent egentligen men varför ska jag inte sova när jag känner att jag behöver det? 


Ha en finfin onsdag!   Tjingeling!   



 
 
Amisa

Amisa

2 juli 2021 21:37

Hur känns det att dottern ska flytta hemifrån då? Skönt att veta att du gjort ditt och att hon nu är en vuxen och självständig person eller mest tomt och tråkigt?

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Pisan

4 juli 2021 11:12

Det är både och. Tar väl lite tid att vänja sig antar jag. Kram! ♥

 
Nilla

Nilla

4 juli 2021 12:29

Men åh ska dottern flytta ❤ Kommer ihåg hur tomt det kändes när barnen flyttade. Kramis

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

5 juli 2021 16:38

Japp, nu har hon flyttat och det är jättetomt här hemma.... Kramis! ♥

 
wiper

wiper

7 juli 2021 18:24

Roligt för henne att få sin första egna lägenhet. Förstår ändå att det kommer att kännas tomt så det tar nog lite tid att vänja sig.

Själv orkar jag inte med denna tryckande värme så jag är ute så lite som möjligt. Svetten bara rinner i ansiktet. Jag är precis som du nöjd med 29 grader ;). Klart man skall sova när man känner att det behövs. Jag har svårt att sova i värmen så jag har lite sovmorgon nästan varje dag nu.

Ha det bra och sköt om dig
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

8 juli 2021 11:33

Ja, visst är det roligt för henne, absolut. Det går ganska bra här hemma ändå än om det emellanåt känns väldigt tomt. Sista dagarna har jag inte varit hemma så mycket. Det känns ju mer när man är hemma hela tiden. Igår och idag är vädret hyfsat bra vad gäller värmen tycker jag för det har blåst rejält. I förrgår var det hemskt kvavt och fuktigt och det var jättejobbigt. Ha det så bra du med och var rädda om er! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards