Direktlänk till inlägg 15 juli 2021

Inga fördelar alls

Av Pisan - 15 juli 2021 11:58

 


Det är på såna här ställen man skall vara i det här vädret vi har nu, och har haft ett litet tag. Det är ju lika hett här som nere vid Medelhavet just nu. Jag går inte ut. Håller mig inomhus med mina fläktar. Måste jag ut och handla så har Ica öppet till 23 på kvällen, jag kan ju gå hemifrån vid 22.30, då hinner jag handla det lilla jag möjligtvis skulle behöva. Jag ser inga fördelar alls med den här tropiska hettan och fukten. Hade värmen varit torr hade det däremot varit en helt annan femma. Men nu är det ju inte det. Tvätten torkar ju sååå långsamt just nu, p g a fuktigheten. Och igår ägnade jag hela dagen åt tvätt, hade hur mycket som helst eftersom jag inte varit hemma så mycket på sista tiden. Men idag tar jag det väldigt lugnt. Det blilr Netflix och serien New Amsterdam som jag håller på med. Och tycker jag det blir långsamt så får jag börja med att ta hand om den tvätt som torkat, allt är ju inte fuktigt. 


Hoppas du inte flyter bort och att du mår hyfsat i hettan    Tjillevippen!   

 
 
wiper

wiper

26 juli 2021 09:51

Jag har som du hållit mig inomhus flera dar i rad denna sommar. Jag svettas från ansiktet och det har blivit ett handikapp. Sen mår jag dåligt av denna tropiska värme. Så jag förstår dig och lagomt är bäst. Precis som du säger så är torr värme mycket mer behagligt

Ha en fin början på veckan
kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

26 juli 2021 12:07

Ja, den tropiska värmen är hemsk. Idag håller jag mig inomhus med stängda dörrar och fönster. Men temperaturen skall gå ner lite senare i eftermiddag, regn och åska är på väg, skönt. Ha en fin början på veckan ni med vännen! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards