Direktlänk till inlägg 23 februari 2022

Äntligen

Av Pisan - 23 februari 2022 10:37

 


Halloj på er! Äntligen orkar jag få till ett inlägg. Det känns som att vi absolut inte har någon vår på gång här nu, igår kväll började det snöa igen efter en solig dag. Nu skiner solen igen men det ligger ju snö på backen. Vill inte ha mer snö och vinter nu, vill ha vår, NU! 

Visst är rosen på bilden ovan fin? På Alla    dag ringde det på dörren och bredvid dörren stod det ett blomsterpaket. Jag och min älskling kunde inte ses då och då var han så gullig att han skickade en ros till mig istället     Jag hade gjort ett kort till honom och köpt ett sådant där rött hjärta med choklad, Lindtchoklad, det gillar han   Detta fick han på söndagen, dagen innan.


I måndags var jag med mina 2 väninnor på hotellet vid Nääs fabriker och åt lunchbuffé. Guuud vilken god mat! Och där är så fint, det ligger vid en sjö. Men vädret var inte så roligt, snöblandat regn på tvären....  


   


Vi satt rätt länge där och åt och mös, det kändes inte alls lockande att ge sig iväg ut i skitvädret igen. Men som vanligt numera när jag äter något som min mage inte är van vid så bestämde den sig för att jäklas sen när jag kom hem. Det är så himla tråkigt att det skall behöva vara så. Men jag är ändå nöjd, det gör så mycket för humöret det här med att få umgås med kära vänner. Jag tillbringar så mycket tid ensam här hemma så jag behöver verkligen de här små stunderna med umgänge. 


Nu kurrar det i magen, dags för frukost. Ha det fint resten av veckan!   Tjillevippen!   

 
 
Ingen bild

Nilla

23 februari 2022 15:07

Så mysigt med lunch med väninnorna i så fin miljö. Kramis

Pisan

24 februari 2022 11:39

Ja, det var jättemysigt. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

1 mars 2022 16:29

Vad fint du gjort härinne. Vilken härlig och kärleksfull överraskning från din kille. Så vacker ros. Härligt att han också blev uppvaktad, så skall det vara

Det ser fantastiskt fint ut på detta matställe och så härligt att dom har sån supergod mat. Jag har själv haft besvär med min mage sen jag var liten flicka. Dom fick ge mig tvållavemang och det var ingen höjdare. Jag kan inte äta vadsomhelst för då blir det stopp. Så jag vet hur det känns. Härligt att du har så fina vänner sånt betyder mycket

Ha en skön eftermiddag och kväll
kramar från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

2 mars 2022 10:32

Tack! ♥ Kände att det var dags för en liten förändring här.
Det var verkligen jättefint där på Nääs. Ja du, denna mage. Den är verkligen lynnig numera. Tycker det bara blir värre och värre. Nu har jag kommit dit hän där jag insett att kaffe inte funkar för mig längre. Och då har jag aldrig druckit kaffet svart utan haft mer mjölk än kaffe i min mugg. Så nu är det te som gäller och jag har skaffat hem en hel del olika sorters teer, nu senast i lördags köpte jag vaniljte i lösvikt på NK inne i stan. Jättegott te. De hade hur mycket olika sorters te som helst där, dit går jag gärna igen.
Ja, det är jättehärligt med dessa goa vänner jag har, är så glad och tacksam för det. Ha det så fint ni med! Kramisar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards