Alla inlägg under juni 2014

Av Pisan - 10 juni 2014 12:19

 


Halloj! Här sitter jag med min temugg, Sörgårdste är det i den idag, görgott. Tog sovmorgon idag. Vaknade tidigt med huvudvärk och tog mediciner och gick och lade mig igen och då sov jag till kl var nästan 11... Är så glad att jag kan ta sovmorgnar när det behövs, hade jag jobbat hade det ju inte funkat. Jag måste få kunna sova det jag behöver, har ett stort sömnbehov, om det beror på fibron eller inte vet jag inte. Tur att jag inte behövde gå upp tidigt idag. Har tid för B12-injektion kl 14 först. 


Här kommer utlovad bild på blommorna på balkongen   


 


Köpte det lilla balkongbordet i fredags. Hittade det i Jysk rekalamblad för nån vecka sen så det är inköpt på Jysk för c:a 250 kr. Kanske inte världens snyggaste men det fyller sin funktion. Nu får vi bara hoppas att jag klarar av att sköta dessa växter och blommor.... Har ju inte gröna fingrar direkt. 

Och här kommer en bild på de supersköna sandalerna jag också köpte i fredags:


 


Har aldrig provat så mjuka skor, någonsin. Trodde inte sånt fanns    Är så jäkla glad för att jag hittade dem! 


Idag har min äldsta dotter haft sin skolavslutning, hon är redan hemma. Ikväll skall hon på fest hos en klasskamrat som bor ute vid havet. Det är ganska långt härifrån. Vi bor öster om Gbg, på väg mot Borås så det är en bit ut till havet. En av dotterns kompisars mamma skall hämta dem där ute för det går inga förbindelser så sent på kvällarna under veckan, sista bussen går vid 12 på kvällen från centrum och det tar ett tag att åka där utifrån till centrum så det blir ingen lång fest för tjejerna om de skall åka kommunalt. Nästa år tar ungen studenten, jösses Amalia! Hon är redan 18 (i september i a f), fattar ingenting, hon var ju 5 alldeles nyss ju!!!   


Igår satt jag på balkongen nästan hela dagen. Fick en hel del sol på näsan. Det var jättegott där ute, lagom varmt. Men idag är det bra mycket varmare, öppnade balkongdörren för en stund sen men stängde den igen för det var alldeles för varmt och vill inte ha in den värmen    Det är svalt och gott inne i lägenheten. Det blir gott att sitta där sen i eftermiddag och ikväll när solen har gått bakom husknuten. 


Ha en finfin tisdag!!   


 

Av Pisan - 8 juni 2014 14:43

 


Halloj! Har blivit ett litet uppehåll i bloggandet. Älsklingen har varit här i helgen och jag har inte haft tid att blogga. I fredags åkte vi till IKEA och handlade lite, lilltrollet skulle ha en klädstång på hjul till sitt rum så det köpte vi. Och så hittar man ju lite annat, som en ny lite större pedalhink till badrummet, flera doftljus, påsklämmor, en liten bordslampa till lilltrollets rum, glödlampor, en liten torkvinda med klämmor på till balkongen, presentpåsar och silkespapper, små tomflaskor till schampo  och tvål och sånt som man har med sig när man reser bort,  sminkförvaringsanordning till lilltrollet och lite annat smått och gott, dock inga servetter som det brukar bli, det har jag redan massor av just nu. Efter IKEA fick Bäckebols Skor besök av oss, jag inhandlade världens skönaste sandaler. Äntligen!!!    Äntligen hittade jag nåt som mina fötter tycker om, de är jättemjuka. Det känns som jag går på luftkuddar! Helt jäkla otroligt!! Hade dem på mig igår när jag och älsklingen var på Maxi och Blomsterlandet och jag fick inte alls ont i fötterna. Vet inte när det hände senast.... Elgiganten och Stadium fick också besök av oss. Och Jysk. Där köpte jag ett balkongbord, ett sånt där ihopfällbart som man hänger på balkongräcket. På det har jag blommor, i både låda och i krukor. Bild kommer i morgon. Köpte lite krukor igår på Blomsterlandet så nu är det så fint här hemma, både i fönster och ute på balkongen   


Nu skall jag ta och äta lite, är hungrig. Ha en finfin söndag!!   


 

Av Pisan - 6 juni 2014 10:20

 


Mina senaste inköp på ugglefronten. Köpte dem på marknaden här för nån vecka sen, 30 kr/st, var ju bara tvungen att ha dem. De står ute på balkongen. Kommer bli riktigt fint där när jag fått mina blommor och planterat i krukor o s v.


Kikar in en snabbis här för att önska en fin nationaldag! Ha det gott!   


 

Av Pisan - 5 juni 2014 12:25

 


Lupiner som jag och dottern plockade i diket vid motorvägsbusshållplatsen i söndags när hon mötte mig efter min helg i Småland. Älskar lupiner nästan lika mycket som pioner    


Jag fyllde år häromdagen och det har kommit saker i brevlådan i flera dagar   I måndags kom den här, den har Sanna skickat till mig, men jag tror inte att hon visste att jag fyllde år, hon hade bara tänkt på mig när hon fick syn på den här: 


 


Tack gulliga fina Sanna!!!   


Och på födelsedagen damp det ner ett kuvert i brevlådan innehållande:


 

Jättegulligt födelsedagskort från bästa Pea, i kortet låg ett presentkort på Interflora   Tack igen Pea!   


Och igår damp det ner ännu ett kuvert med ett litet paket i genom brevinkastet:


 

Ugglehalsband och fint kort från finaste Mickis! Tack igen!  Man kan ju nästan tro att jag gillar ugglor   


Av barnen fick jag body mist från Body Shop som luktar jordgubb samt en duchtvål som luktar kokos. Fick även doftljus av dem och ett par fina örhängen:


    Klicka på bilden så blir den större.


Älskar örhängena! Älskade ungar! De vet vad mamsen gillar    Gillar färgen turkos. Håller på att göra mig ett turkost halsband, har precis börjat. Ni får se sen när det är klart.


För ett tag sen kom det här kortet i brevinkastet, från finaste Lena. Blev jätteglad, hon hade också tänkt på mig när hon fick se det   


 


Visst är det fint? Tack igen Lena!   


Idag är det torsdag men känns som fredag. Det är ju helg i morgon så jag antar att det är därför det känns så. Älsklingen kommer i morgon fm. Ett besök på IKEA är inplanerat, får se vilken dag det blir. Idag är lilltrollet hemma, hon har studiedag, igår var storasyster hemma för att 3:orna på henne skola tog studenten igår. Själv slutar hon på tisdag och lilltrollet slutar på fredag nästa vecka.


Idag fick jag gå upp tidigt, usch vad jag tycker det är jobbigt. Innan jag fick fibromyalgi var jag en riktig morgonmänniska men numera är jag det verkligen inte. Dagar som jag inte har nåt speciellt för mig sover jag alltid länge, bokar inte in saker på förmiddagarna, vet att jag är för trött egentigen. Ibland går det ju naturligtvis bra ändå, jag fixar dagen fast jag går upp tidigt. Men för det mesta, dock inte alltid, så får jag ju betala för det dagen efter, eller flera dagar ibland t o m.


Ha en fin torsdag!   




Av Pisan - 3 juni 2014 13:23

 


Älskade pioner! Visst är de underbara? Det är min favoritblomma. Idag regnar det ett stilla regn här i Landvetter och jag sitter här och funderar på att ta mig en mugg te, tror det blir så. Är lågtryckssjuk idag, jäklar vad kroppen värker, det blir inte många knop idag. Skadade vänster långfinger igår i garderoben, en trådkorg (har en gammal sliten garderob från 70-talet) ramlade ner på mig när jag skulle hämta en bh. Nu är fingret svullet och värker och bultar. Aldrig får man vara ifred, alltid är det nåt...


Ha en fin tisdag!     

Av Pisan - 2 juni 2014 13:22

 


Halloj! I´m back   Har varit en sväng i Småland och hos kärleken. Kom hem igår kväll. Känner ni också när ni varit borta några dagar att när man kommer hem så ser allting ut på ett annat sätt liksom, allt är ju egentligen precis som det var när man åkte hemifrån men på nåt sätt så ser det annorlunda ut? Har kvar den känslan idag, den gick inte över inatt. Har dock sovit dåligt under helgen men inatt hemma på min egen kudde har jag sovit som en stock!    Länge också. Gött.


Sitter här nyduschad och urlakad. Blir sån av dusch, har även hört andra med fibro och/eller ME som säger samma sak. Det är vansinnigt påfrestande. Jag blir alltid yr efteråt också, har antagligen med axlar/nacke att göra för att man har händerna ovanför huvet när man tvättar håret. Jobbigt i a f. Skall iväg och ha en B12-spruta om en timme, därav duschen idag. Så det blir lite tätare mellan sprutorna nu, fick ju en i fredags och skall ha en på torsdag redan, det är ju de här helgdagarna som ställer till det. 


Tog lite bilder med min mobil i Småland. Kan ni gissa vad alla dessa människor tittar på? Gissa ni så skall ni få höra om det var rätt i morgon:


 


Var på en riktig plantskola och köpte mina balkongblommor för säsongen, har dock ingen bild på blommorna ännu, glömde fota dem i helgen, de är kvar hos älsklingen, han tar med dem hit till helgen när han kommer hit. Men här är ett par bilder på hur det såg ut där på plantskolan, det var jättestort och det här är bara en liten del.


    Klicka på bilderna så blir de större.


Nu skall jag fixa till mig lite så jag är presentabel när jag går hemifrån   Ha en fin måndag!   


 


   


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards