Direktlänk till inlägg 9 januari 2015

Blöta snöflingor

Av Pisan - 9 januari 2015 10:40

 


Längtar till vår och sommaren nu. Ute vräker det ner dasslocksstora snöflingor   Det är blöta flingor. Det skall visst bli busväder i helgen. Det känns i kroppen. Men jag måste försöka mota bort det för jag skall ju iväg till älsklingen. Känns segt nu måste jag säga, jag vet inte hur jag skall orka. Måste börja med att duscha i a f, sen måste jag ut och handla så ungarna har mat i helgen. Och så måste busskortet fyllas på med pengar inför resan. Och sen skall jag ta mig till bussen i skitvädret och sen hoppas på att resan går smidigt och att vädret inte ställer till det på vägarna. Jag VILL verkligen ge mig iväg men usch vad seg jag är idag.... Kan inte nån bara ringa mig säga: "Jag kommer och hämtar dig, kör dig till Borås!" Ha ha!   Jag har livlig fantasi jag vet   

Det verkligen vräker ner blöt snö nu, fy vad trist!! Varför just idag???


Nu har jag fått i mig en mugg te och värmt upp min kalla och stela kropp så jag orkar ta mig in i duschen så jag säger hej och trevlig helg till er!   


 


Höll ju på att glömma. Den här videon såg jag på fejjan igår, den är riktigt bra. Bra att visa för anhöriga, arbetsgivare etc.


 
 
Nilla

Nilla

9 januari 2015 12:44

Önskar dig en riktigt skön och avkopplande helt, helst utan busväder <3

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

9 januari 2015 15:08

Tack goa du! Tror inte det blir lika blåsigt i Gislaved som här hemma. Kram! ♥

 
Ingen bild

Monachos

9 januari 2015 14:41

Ja det är ett riktigt skitväder. Blött, trist och än mer blött och helgen ska väl bli usligt också - inte konstigt att man mår som man mår. Av kornmjölet tänkte jag baka typ tunnbröd eller liknande som man ska steka i en panna men kanske blir det brödet som fanns på mjölpaketet också någon typ av kaka - läste inte så noga så jag vet inte om det var i ugn eller i panna. Gillar ju tunnbröd - helst det hembakta jämtländska men det är ju sällan man får tag på sånt men det här kanske blir så nära man kan komma om jag hittar ett bra recept. Såg ett jämtländskt tunnbrödsrecept men det var på xx antal jästpaket och litervis med vätska så det var nog lite för mycket för att baka hemma men jag vet ju flera som har bakdagar i bakstugan och bakar för kung och fosterland och fyller sina frysar. Ha nu en trevlig helg hos älsklingen. Må gott

Pisan

9 januari 2015 15:07

Ska kolla upp på nätet på recept med kornmjöl, det är ju nyttigare än bröd bakt på rågsikt eller rent vetemjöl.
Blött, blött och blött ja. Men nu har det slutat snöa och regnar bara. Kraaaaam! ♥

 
Ingen bild

Lena S

9 januari 2015 17:35

Trevlig helg! :-)
Kram <3

Pisan

12 januari 2015 12:47

Tack! Hoppas du hade det bra med! Kramisar! ♥

 
Mickis

Mickis

10 januari 2015 10:27

hoppas du kom igång o kom iväg till älsklingen o att vädret är ok där på landet :-)

Ha en mysig helg ❤️❤️❤️
Kram

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

12 januari 2015 12:46

Jag kom iväg, men på kvällen rasade magen totalt. Så blir det när man trotsar kroppen.... Det blåste nog lika mycket där som här och hos er skulle jag tro. Och snö kom det och på lördagen var det slaskigt värre, hade behövt ha gummistövlarna med mig :-) Hoppas ni haft en fin helg med! Kram! ♥

 
Vicki

Vicki

11 januari 2015 16:51

Ja, Egon verkar ha slagit till i hela landet !! Så det har stormat rejält hos oss i natt.

Hur blev din helg? Blev den bra trots allt?

Ha det gott,Vicki

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

12 januari 2015 12:29

Den blev bra. Och det har blåst hela tiden i Småland också :-) Kramis! ♥

 
Ingen bild

Bosse Lidén

12 januari 2015 06:42

Otroligt informativ och välgjord video av Johanna Spetz. Den gillade jag skarpt. Däremot gör jag det inte med den lömska sjukdomen. :( En riktig skitsjukdom. Om du inte gjort det så dela den på Facebook också. Fina bilder till lättförståelig lagom lång text. Hoppas du fick en fin helg hos älsklingen.

Pisan

12 januari 2015 12:46

Ja, visst är den bra, har redan delat den på fejjan. Har haft en mysig helg och nu är jag trött som bara den, sov till halv 12.... :-) Hoppas ni haft en fin helg också! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards