Direktlänk till inlägg 13 januari 2015

Grå tisdag i januari

Av Pisan - 13 januari 2015 07:33

 


Ja, så här är det ju. Grå januari. Och här sitter jag ju med min temugg, fast den är tom just nu. Har varit uppe sen strax före 6. Har huvudvärk. Det är dock lite bättre nu än vad det var när jag vaknade. Lilltrollet skall upp om en liten stund, sen går jag och lägger mig igen. Har suttit här vid datorn och letat fram lite nya bilder att ha här inne på bloggen. Har även lagt till lite nya låtar på min favoritspellista på Spotify.

Igår blev det tvättat en del här hemma men det var också det enda som blev gjort i stort sett, förutom middagen då. Den hjälptes jag och storasyster åt med, jag stoppade sprödbakade torskfiléer i ugnen och kokade ris och hon gjorde god sallad. Resten av dagen låg jag i soffan och var helt matt, gick jag upp fick jag mjölksyra i benen direkt och blev yr. Så jag stapplade tillbaka till soffan illa kvickt. 


Ha en fin tisdag! Tjillevippen!     


 

Visst är de söta?

 
 
Ingen bild

Monachos

13 januari 2015 13:03

Ja det är så grått att man blir lika grå själv. Fast det var rätt skönt ute när jag var ute och gick i förmiddags. När jag satt i mitt kök med min kopp te tänkte jag att snart - snart kanske man kan sitta ute - om än med vinterjackan på - med en kopp kaffe och njuta av sol. Blir det snö så blir det som att sitta i en fjällbacke. Så jag har lite hopp i alla fall :D Må Gott

Pisan

13 januari 2015 14:00

Det får hemskt gärna komma snö, men då skall det vara minusgrader så att snön ligger kvar, den får gärna ligga riktigt länge, det gör inget för det lyser ju upp och värken brukar vara bättre i klart väder, temperatur spelar egentligen inte så stor roll. Så fort det blir sol sätter jag mig påpälsad på balkongen :-D Kramis! ♥

 
TjockMorsan

TjockMorsan

13 januari 2015 14:22

Riktigt grått är det och här hos mig småregnar det också. Hoppas du fått en chans att vila lite efter en sådan tidig morgon och att huvudvärken är borta. Själv däckade jag efter jag fått upp min dotter och halvslumrade i några timmar. Värken i både höfter och axlar gör att vissa nätter blir sämre än andra.

Jag kommer säga upp min lägenhet till den 1/7. Beroende på när älsklingen får tag i en ny större lägenhet kan det bli så att vi flyttar ett par veckor tidigare. Han tackade nej till en lägenhet med inflyttning redan 1/4, så nu hoppas vi att det dyker upp någon annan lgh med ett något senare inflyttningsdatum. Vi hoppas kunna avklara älsklingsflytt innan mitt flyttdatum. Hittar vi ingen lgh innan jag flyttar får vi tränga ihop oss i hans tillsvidare. Men älsklingen har en bra kontakt, så det ordnar sig nog. :)
Ha en fortsatt bra dag, vännen! KramKram! <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

14 januari 2015 13:08

Jag gick och lade mig igen sen när lilltrollet vaknat. Sov till halv 12. Håller tummarna för att ni hittar en större lägenhet snart. Kramisar! ♥

 
Mickis

Mickis

14 januari 2015 00:05

hoppas du piggnade till under dagen o slapp huvudvärken :-)
Sicken skitdag du hade igår.. Trist!
Hoppas du sover gott nu ❤️
Kram

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

14 januari 2015 13:07

Det lade sig och jag sov några timmar till sen. Men senare på dagen ballade magen ur fullständigt. Efter middagen. Tror det är dags att ringa diabetessköterskan och höra om jag inte skall byta diabetesmedicin ändå. Är nästan helt säker på att det är den som är boven i det här. Ja, inatt sov jag gott, och jag sov lääääänge, till kvart i 12. Hoppas du fick sova också. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

14 januari 2015 12:03

Det är väldigt grått och trist ute. Bättre om det är lite snö och lagom kyla. Jag mår inte heller bra just nu och tar det lugnt.

Sköt om dig
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

14 januari 2015 13:06

Urtrist. Och inget tempo har man, det är snigelfart mest hela tiden... Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards