Direktlänk till inlägg 16 januari 2015

Det blåser i träna idag...

Av Pisan - 16 januari 2015 12:54

 


Jaa! Äntligen fredag.  Det betyder sammanhängande sömn lite längre än på vardagarna. Gött. Idag gick jag upp lite tidigare än de andra dagarna den här veckan, kände att jag vill duscha innan jag skall till vc för B12:t vid 14-tiden så jag satte klockan idag. Så nu sitter jag här helt klar, ätit har jag gjort också. Håret är i ordning. Men det blir väl snart i oordning, det räcker att gå ut bara för det blåser i träna idag... Riktigt rejält, tror det är storm faktiskt. Fast solen kikar fram emellanåt. Det regnar med andra ord inte! Det är verkligen härligt   Igår var det regn, sol, snö och blåst - allt på en gång i stort sett...


I morgon kommer min älskling hit. Myyyysss   Vi hade tänkt att gå på bio.


Fick tag i diabetessköterskan igår eftermiddag. Jag skall gå ner i dos, ganska rejält faktiskt. Hon tyckte att det var helt ok för mina värden var så bra i oktober, när jag lämnade prover senast. Känns ju jättebra. Men jag är lite orolig att värdena inte är lika bra nu för jag har slarvat en hel del i jul... Det blir så även om man bestämmer sig för att hålla sig ifrån allt gott, det bara inte går. Vi skall köra så här fram till jag skall till henne i april, om det inte funkar så skall jag höra av mig tidigare. Är det nu så att mitt blodsocker blir värre igen så får man nog överväga en annan form av diabetesbehandling, min mage klarar inte mer av den här sorten. Detta känns otroligt skönt, äääntligen skall jag få tillbaka min vanliga mage   


Ha en finfin helg godingar!!   


 

Åh vad jag längtar till sommaren!!

 
 
Mickis

Mickis

16 januari 2015 14:50

nä håret beh man inte fixa idag för jäklar vad det blåser...
Här har det regnat rejält oxå... Lite sol har man anat oxå men mest busväder...

Vad BRA att du ska få testa utan diabetes medicinen :-)
Håller tummar o tår att det kommer funka o att magen mår bra av det :-)

Mysigt att älsklingen kommer o hälsar på :-)
Vilken film ska ni se?
Ha en riktigt fin helg ❤️❤️❤️
Kram ❤️

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

16 januari 2015 16:28

Nä, jag skall inte sluta helt med diabetesmedicinen men dra ner på dosen ganska rejält. Vi tänkte se Exodus. Ha en fin helg du med vännen! Kramis! ♥

 
Ingen bild

Bosse Lidén

17 januari 2015 14:36

Hoppas det blir en bra film. Jag längtar också till sommaren. Men det var jätteskönt i solen när vi gick vid havet för en stund sedan. Helgkram Bosse

Pisan

19 januari 2015 12:46

Det blev ingen film på bio, men hemma :-) Är bra avis på dig som bor så fint där nere i syd... :-) Kram! ♥

 
Vicki

Vicki

18 januari 2015 19:25

Tulpaner är så vackra i sina många färger !! Har också köpt tulpaner :-)

Blev det bio i helgen? Vilken såg ni i så fall?

Ha det gott, kram

http://fotbollsvicki.blogg.se

Pisan

19 januari 2015 12:47

Ja, de är de! Nix, ingen bio, vi såg film hemma istället. Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards