Direktlänk till inlägg 23 februari 2015

Grattis Estelle!

Av Pisan - 23 februari 2015 13:40

 

Vår busiga lilla prinsessa fyller 3 år!! Stort grattis! Hoppas det blir god tårta och många presenter! Och lite bus med lilla kusinen kanske   


 


Grattis i efterskott lilla Leonore! Missade din födelsedag häromdagen helt och hållet, får skylla på att jag inte mådde så bra då. Hoppas du också fick god tårta och många paket!   


Och till er andra, dödliga:


 


Hoppas ni har bättre väder än vad vi har här. Snöblandat regn.... Hur kul är det då? Speciellt efter igår när solen sken och man kände sig som en vanlig människa igen. Nu är värken och tröttheten tillbaka med råge. Har inte hunnit till frukosten ännu   Orkar inte. Det var så härligt igår, jag hade ORK!! Jag fixade i bokhyllorna precis som jag tänkt och dammade en hel del, host host... Det behövdes kan jag säga   Och resultatet blev jättebra. Kände mig så nöjd så. Och storasyster hon dammsög hela lägenheten. Lilltrollet blev inringd till bageriet/cafét igår förmiddag, glömde jag skriva igår. Hon kom hem med famnen full med baguetter   Surdegsbaguetter, så jäkla goda!


Var det nån av er som såg Fortitude på SVT1 igår kväll? Det gjorde jag. Den serien kan nog bli riktigt bra tror jag, tyckte om det jag såg igår.


Ha en finfin måndag!!   


 


 
 
Ingen bild

Bosse Lidén

23 februari 2015 18:40

Ofattbart att hon redan är tre år. Tiden rusar. Jag har blivit förtjust i allt med surdeg. Tänk om jag blir en Bosse Sur på riktigt.

Pisan

24 februari 2015 12:02

Tror inte du behöver vara orolig över att bli en surBosse :-) Kram! ♥

 
Annelie

Annelie

24 februari 2015 07:55

Jisses, redan 3 och 1 år,,, vart har det åren tagit vägen..??

Gött med surdegsbaguetter, är det ofta hon får ta med överblivet bröd hem..??

Nä, den serien har jag inte sett ännu, har i alla fall spelat in den.

Ha en förhoppningsvis bra tisdag.. // Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

24 februari 2015 12:03

Överblivet bröd får hon ta hem hur mkt som helst av - om det finns nåt. Hon får ta hem annat också :-) Kramisar! ♥

 
mickis

mickis

24 februari 2015 12:19

Vad bra att Lillys blev inringd på jobb o ännu trevligare att hon fick med en massa bröd hem.... sånt gillas!

Ja visst var det härligt o energi givande när solen visade sig :-)
En helt ljuvlig söndag! Jag hade energi till bakning dammsugning o långpromenad med Zingo såååå underbart!
igår kände jag mig ras o idag på morgonen var kroppen katastrof.... lite bättre nu dock :-)
Jösses här får man dubbelkolla stavningen hela tiden... Dottern fick en platta av han med kodnamnet. Han jobbar i mobil butik...(för butiks ex)
den skriver jag på nu o vi är inte helt överens med stavningskontrollen...:-p

Härligt att ni fick städat av... jag skulle behöva ta ett rum i taget o storstäda. .. en annan dag ett annat liv ;-)

Ha en fin dag min vän!
kram 🐶

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

24 februari 2015 13:07

Precis; en annan dag, ett annat liv... :-)
Nu har hon blivit inringd till bageriet igen, skall jobba några timmar i em/kväll. Jag och storasyster är jätteglada för då får vi så gott bröd :-)
Vad snällt av herr Kod :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards