Direktlänk till inlägg 5 mars 2015

Sova!!

Av Pisan - 5 mars 2015 12:39

 

Den här bilden passar perfekt just nu. Den beskriver bäst vad jag behöver och gör mest numera: Sover. Jag är så trött och sömnig. Men så brukar det vara såhär års, vårtröttheten har hittat min kropp fast våren ännu inte är här. Får ha det såhär nån månad till skulle jag tro. Det värsta är att det dåliga samvetet gnager i mig, dåligt samvete för att jag inte kommer ut i det fina vädret. Jag borde ha lärt mig att det inte är någon idé. Jag borde släppa det för jag kommer inte ut, det går bara inte för jag har inte ork. Det blir bara när det är nödvändigt, som när jag skall till vc för B12 och handla etc. När jag inte ligger och sover så sover jag till hälften kan man säga för jag är så jäkla trött och kroppen mår inge bra den heller... Men jag tycker att det är såååå gott att ljuset är tillbaka nu, härligt att det inte blir mörkt förrän efter 6 på kvällen och att det är ljust vid 7-tiden på morgonen (om jag nu skulle vara uppe en liten stund vill säga   ) Och så är det härligt att lyssna på fågelkvittret som nu också är här igen. Har öppnat balkongdörren lite här i köket så jag skall höra det, det är så mysigt att höra tycker jag.


Min lilltjej hon har nu jobbat på bageriet här i byn nästan varje dag senaste veckan. Vår frys är knökfull av bröd   Får inte in en endaste brödskiva till. Vet dock inte om hon skall jobba idag, han som äger bageriet han brukar ringa henne på fm, så kanske har han gjort det idag med. Han har i a f bokat in henne hela påsklovet. Det blir nog nån vecka i sommar också skulle jag tro. Storasyster hon håller på och söker jobb, extrajobb och sommarjobb, mest hela tiden, skickar CV:s och lämnar CV:s i butiker och caféer inne i stan. Håll tummarna för att hon får ett jobb snart! Hon tar ju studenten om några månader, 3:e juni närmare bestämt. Alla balklänningar och sånt + mössa är redan fixat, skönt. Det är bara skor kvar tror jag.


Nu skall jag käka frukost. Ha en finfin torsdag!   


Lyssnar jag på just nu   


 



 
 
Ingen bild

Monachos

5 mars 2015 15:19

Känner igen det så väl, det dåliga samvetet som man inte ska ha men ändå får för man vill så mycket och vill inte acceptera faktum. Just nu är jag inne i en bra period och jag hoppas den håller i sig läääänge! Men har ju i bakhuvudet hela tiden hela den jobbiga tiden som varit bakåt. Men sol, värme, vårkänslor - hur skönt som helst är det. Och jag såg hur skatorna här hemma nu bildar par istället för att komma i flock så är dom två och två - det är kärlek i luften. Vila och må gott

Pisan

5 mars 2015 18:44

Varför får man det där dåliga samvetet? Man borde ju skita i att folk säger att man skall "gå ut och få frisk luft så känner du dig säkert lite bättre". Jag känner som en slags press på att man skall tillbringa varenda jäkla soltimme ute. Frisk luft kan jag ju få på balkongen när den säsongen börjar, men det är ju ett litet tag kvar om man inte vill frysa arslet av sig :-) Jag har också vårkänslor men tröttheten är större och tar liksom över. Värme spelar ingen roll för mig, mår samma i värme som kyla, om det inte är extrem kyla med lågtryck för då mår jag extra dåligt, extrem värme och fuktig värme blir jag också sämre av. Generellt mår jag sämre av lågtryck och bättre av högtryck. Men ljuset påverkar mig positivt, jag kommer må bättre av det, man blir ju liksom mentalt piggare av det. Vårtecken, som det här med skatorna, är ju sååå härligt. Jag längtar efter lite knoppar här och där, har inte sett mycket än dock.
Håller tummarna för att din "braiga" period håller i sig, LÄNGE! :-) Kramisar från mig! ♥♥♥

 
Annelie

Annelie

5 mars 2015 17:29

Usch ja,, denna trötthet är JOBBIG.
Idag har jag sovit mycket,,, har var en dag är som pesten själv.. *urtråkig* :o((

Härligt att din dotter har detta extrajobb,, både för hennes skull med en egen inkomst och för familjens skulle med "inkomst" av bröd.. *fniss*

Ha en härlig torsdagskväll.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

5 mars 2015 18:45

Ja, den är riktigt jobbig. Ha en fin torsdagskväll du med! Kramis! ♥♥♥

 
mickis

mickis

6 mars 2015 08:31

Idag känns det som jag blivit överkörd av en ångvält. ...maj gadd vilken sliten kropp....
jobbigt att du är så trött... men många blir ju det på våren.. jag känner nog mer att jag får energi på våren, men inte idag iaf...

Visst är det härligt med fågelkvitter o lkust/solen :-)
Just nu sitter det en hackspett i talgbollen under taket på balkongen. Jag matar gärna småfåglarna o denna hackspett hälsar gärna på här. Men han delar inte med sig... när han äter får småfåglarna vänta...

Vad bra att Lillys en få jobba så mycket :-) perfekt att hon får ta med sig bröd hem :-)
Håller tummarna att din stora tjej får napp på sina jobbansökningar :-)

Ha en fin fredag!
Kram ❤❤❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

6 mars 2015 11:28

Här snor skatorna allt från småfåglarna så jag har slutat mata dem.
För mkt jobb är inte bra för henne heller, idag är hon hemma från skolan, hon är helt slut. Och i morse ringde bagarn men hon sade nej, hon skall jobba i morgon och måste vila annars orkar hon inte i morgon. Hade hon inte haft fibro hon också så hade hon säkert orkat, men nu är det som det är ju.
Hoppas du har tillfälle till att vila din slitna kropp idag, fredagsmys hela dagen kanske? :-D Vet inte om det är vårtrötthet som spökar i min kropp, har ju varit sån här ett bra tag ju. Blä. Ha nu en lugn och fin och god fredag vännen! Puss & kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards