Direktlänk till inlägg 5 maj 2015

Tisdag

Av Pisan - 5 maj 2015 11:42

 


En sån här hatt kanske jag behöver i Spanien?   Nu är det dags att börja förbereda packningen, det är ju bara 1,5 vecka kvar ungefär. Skriva packlista måste man börja med i god tid. Och eftersom jag behöver med mig ett mindre apotek så behöver jag lite tid på mig att fixa allt till det, gå igenom alla mediciner här hemma och se vad som måste hämtas ut. På torsdag kväll skall jag träffa tjejerna jag skall åka med, skall bli kul   


Idag har vi grått väder, det regnar inte men himlen är grå, det verkar dock inte vara speciellt kallt, jag har öppet balkongdörren och det drar inte speciellt kallt på golvet. Har precis käkat frukost. Skall till vc sen om ett par timmar och få veckans första B12-injektion. Undrar hur det kommer gå utan injektioner en hel vecka när jag är i Spanien? Hoppas verkligen att det går bra och att jag inte blir supertrött. Tror dock att det kommer att komma efteråt, när jag kommer hem i så fall, har i a f den erfarenheten sen jag försökte dra ner på injektionerna till endast 1 per vecka, det tog ett tag innan jag kände av att det inte var bra. Men dan efter jag kommer hem är det dags för ny injektion i a f. 


 


Var så himla trött igår kväll, det blev inget True Blood för mig, det börjar alldeles för sent. Gick och lade mig vid 21.30 redan och jag måste ha somnat direkt för jag minns inte att jag låg vaken. Sov sen till 7-tiden då dottern kom och väckte mig. Hon kände sig inte bra och ville att jag skulle sjukanmäla henne så jag gick upp och gjorde det. Sen sov jag nån timme till. Gött. 

Nu blir det kaffe! Ha en finfin tisdag goa du!   


 

 
 
Ingen bild

Monachos

5 maj 2015 14:19

Så härligt för dig att få komma iväg - det är du väl värd. Jag är värdelös på att packa för jag tar alltid med mig alldeles för mycket - kan vara bra att ha och så ligger kläder oanvänt i resväskan när man kommer hem. Och det är ju lite speciellt också när man har mediciner och sånt som ska med - du har väl fått ett medicinlista ifall tullen tar dig :D. Det är inte alls speciellt kyligt idag men det kommer regn här hos mig i alla fall. Men ryktet säger att det ska bli sol i morgon - hoppas.

Må Gott

Pisan

5 maj 2015 16:59

Ja, det är ju risk för att man har för mycket med sig... Jadå, jag har medicinlista :-) Skulle inte förvåna mig om jag blir stoppad i tullen, det har hänt förr, jag ser antagligen väldigt skyldig ut eller nåt... :-) Hoppas på sol i morgon, vill ju sitta på balkongen. Kram! ♥

 
wiper

wiper

6 maj 2015 07:53

Det var en rolig uggla som fick mig att le och bli glad ;) Vad kul att du skall åka iväg på en resa, det är du verkligen värd. Det måste vara jättespännande och så kul att ni är ett gäng tjejer som skall åka ihop då blir det många skratt och roligheter.

Det har verkligen varit kallt. Fast i dag ser det ut att vända för solen skiner för fullt men man vet aldrig. Jag tror resan kommer att göra gott för det brukar ju vara varmt i Spanien också. Bara detta med att få åka bort och slappna av kan göra att du kommer att må bättre. Jag är så glad för din skull för det behöver du, en riktig kämpe är du Pisan som jag ser upp till trots att jag är så mycket äldre ;)

Ha en skön dag goa vän
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

6 maj 2015 11:05

Nu blir jag rörd... Goa Malin ♥ Vad fint du skriver. Jag behöver den här resan, jag behöver lite go torr värme, jag kanske blir helt smärtfri ett par tre dagar t o m :-) Underbart. Igår var det 29 grader där. Vi kommer helt klart ha jätteroligt, tokigheterna kommer börja redan i utrikeshallen på flygplatsen skulle jag tro :-D Ha en skön dag du med vännen! Puss & kram! ♥

 
TjockMorsan

TjockMorsan

6 maj 2015 13:44

Åhh va härligt att du snart får komma iväg på en solsemester! 1,5 vecka går ju jätte fort, så snart kan du lapa sol hela dagarna. Hoppas verkligen du får några värkefria dagar. Värmen gör underverk för kroppen och allt det roliga med tjejerna kommer gör gott för själen. Hoppas att du kommer må som en prinsessa i Spanien och att du är fulltankad med en massa go energi när du kommer hem.
Puss på dig, gumman! <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

6 maj 2015 14:11

Hoppas jag också :-) När jag kommer hem blir det fullt upp, Emma tar ju studenten, jag missar balen dock, lite synd. Hade ju velat se hur fin hon kommer vara när hon skall iväg på den. Men syrran få ta bilder :-) Kramis! ♥

 
mickis

mickis

7 maj 2015 07:42

De var gråväder här igår på FM oxå. Men 14-grader varmt :-)

Ja tänk nu åker du snart... så kul!
ja DET gäller ATT hamed sig alla mediciner :-)
Jag hoppas du klarar dig bra trots avsaknaden av en spruta. .. :-)
Är dottern sjuk?
ha en fin dag!
kram ❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

7 maj 2015 07:46

Ja! Det är sååå kul! :-)
Det vart lite extra hängigt och huvudvärk, hon är bättre nu och var i skolan igår igen. Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards