Direktlänk till inlägg 25 maj 2015

Hemma!!

Av Pisan - 25 maj 2015 09:57

 


Japp, det är helt ok för jag har haft lördag hela veckan i en hel vecka!!! Har haft det jättegott och jättebra. Hade en dipp i mitten på veckan men det gick över efter vila, jag stannade helt enkelt hemma en dag, själv alltså. Tjejerna fick gå på marknad och åka till köptcenter utan mig. Kändes både trist och skönt. Och i efterhand så tycker jag naturligtvis att det var bra gjort, för då orkade jag ju fler dagar efteråt. Det har varit mest shopping på schemat faktiskt, varit på stranden en del, en liten del. Dels så blåste det som f-n vissa dagar så stranden var i stort sett tom och så orkar inte kroppen med hur mycket sol som helst. Visst är jag brun nu men jag är inte alls så brun som jag brukade bli när man åkte på semester på 90-talet innan barnen kom. Man får ju tänka på ett helt annat sätt vad gälller solen numera. Dock har jag ändå lyckats att bränna mig....


 


Och så har vi ju ätit gott också   Gööörgott t o m vissa dagar. Och fikat. Men jag har ju inte kunnat släppa loss totalt, det går ju inte längre nu när jag har diabetesen att tänka på också. Men såklart har jag slarvat, det gör man ju på semestern   


En sak är dock tråkig och det är att jag inte fotat speciellt mycket, förmodligen för att jag njutit och varit i ögonblicken och nuet, jag har fotona innanför pannbenet nu istället, som minnen för livet   Mina 3 kompisar är verkligen snälla och goa på alla sätt och vis. Dock hade det varit kul om den 4:e kompisen hade kunnat följa med. Men nu gick inte det, kanske en annan gång? Fick taget några bilder med mobilen dock, skall se om jag kan få min hjärna att förstå hur jag skall få in dem här bara...   


Och ungarna har klarat sig helt otroligt bra själva här hemma! Vilka underbara ungar jag har! Det här med tapetseringen fixade de utan problem, mat har de fixat varje dag med, inget slarv med det som jag trodde.... En eloge till lillungens pojkvän också som hjälpt till otroligt mycket här som dessutom varit i källaren och hämtat upp de återstående sommargrejerna till balkongen!   Det var så gott att krama om ungarna igår morse/fm när jag kom hem!! Jag har verkligen saknat dem, mina små troll...


 


Och det som många av er undrar: Värken. Hur gick det med värken? Jo, jag kan tala om att när jag dagen efter vi kom dit, förra måndagen var så gott som värkfri. Och har så förblivit under veckan. I stort sett, har naturligtvis haft ont när vi gått mycket och jag går inte fort, kroppen kan bara inte det längre - inte i värme heller. Är som en snigel. Och sista kvällen när vi städade huset så värkte ryggen precis som vanligt vid sådana sysslor. Och jag hann inte mer än att sätta mig på planet (som hade världens mest obekväma flygstolar...) så var stelheten och värken i kroppen där, dock inte i fötterna. Det började först efter nån timme hemma. Så nu mår jag som vanligt igen.... Men det visste jag innan, jag har ju inte förväntat mig något underverk. Men det var kanske ett litet underverk ändå, jag menar; jag mådde ju bra, bättre än på många år, där nere. Och jag har inte känt av att jag inte fått nån B12-injektion där nere, alltså ingen förlamande trötthet. Och kl 13 idag skall jag ha veckans första injektion. Det kommer nog gå bra det här. Hade det varit frågan om 2-3 veckor hade det nog varit annorlunda.


Nu blir det frukost. Jag får berätta mer i nästa inlägg. Förhoppningsvis kan jag visa en och annan bild. Men de av er som följer mig på Facebook har ju sett en del bilder redan.


Ha en finfin måndag!   


 

 
 
Nilla

Nilla

25 maj 2015 14:34

Låter härligt, det är ju en konst att hitta sätt man kan njuta av semester när kroppen inte orkar på samma sätt längre. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

25 maj 2015 17:30

Önskar bara att jag kunde ha råd med det här ett par gånger om året, jag behöver det verkligen. Livet skulle bli bra mycket enklare om jag fick må bra några korta perioder i a f. Kram! ♥

 
Ingen bild

Monachos

25 maj 2015 15:59

Härligt du har haft det och bra med vilan där i mitten men lite trist också samtidigt men bättre vila än dag än att få göra det ofrivilligt i flera. Värmen gjorde gott förstår jag synd att du inte fick med den hem. Läste just om att man inte har gått så mycket i shorts i maj som man brukar kunna. Kallaste maj på 10 år. Det är bara i lä det är varmt och skönt. Och kul att ungdomarna fixade det bra men det brukar dom ju kunna - vis av erfarenhet - när dom är utan sin mamma och sköter sig själv. Nu får du planera och spara för nästa resa - kanske med hjärtat :D Må gott

Pisan

26 maj 2015 09:30

Japp, nu får jag planera och spara för nästa resa. Det blir nog med älsklingen och/eller med ungarna :-)
Ja, den här kalla maj är ju löjlig! När kommer sommarvärmen??? Kram! ♥

 
TjockMorsan

TjockMorsan

26 maj 2015 01:02

Välkommen hem, goa Pisan! Vad glad jag blir att höra att du haft så pass många kroppsligt bra dagar under din semester, synd bara att det inte höll i sig lite när du kom hem.
Själv sliter jag med packandet och det mår inte kroppen speciellt gott utav, men det hjälps ju inte. Sakerna sorterar sig inte själva och inte kryper de ner i rätt låda på egen hand heller, tyvärr.

Jag hade ju hoppats på att du skulle ha tagit med dig lite sol och värme hem, men kanske räcker solstrålarna inte ända hit?
Ha det gott, vännen!
KramKram! <3

http://tjockmorsansblogg.blogspot.se

Pisan

26 maj 2015 09:32

Tack vännen. Ja, synd att det inte höll i sig... Men lite mer energi har jag. Antagligen för att jag slappat och laddat batterierna. Städade som en galning här hemma igår :-) Ni är flera som hoppades på att jag skulle få superkrafter där nere och dra med mig värme och sol hem :-) Jag gjorde vad jag kunde.... :-) Kram! ♥

 
mickis

mickis

31 maj 2015 14:47

Välkommen hem :-)
Låter som en helt underbart rolig semester :-)
Du gjorde rätt som lyssnade din kropp :-)

Så härligt att ungdomarna klarat sig så bra själva...
Vilket gulligt att du fått upp sommar grejerna...
omtänksamt av dem :-)

Stor kram ❤

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

1 juni 2015 12:17

Tack vännen! Det var verkligen en helt toppen semester. Ja, det är gott att ungarna klarat sig så bra, det fick de göra i helgen också när jag var hos älsklingen och det var inga problem alls. De är så fina mina små troll :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards