Direktlänk till inlägg 5 juli 2015

Gissa om jag fick panik

Av Pisan - 5 juli 2015 13:44

 


Hujedamej vad varmt det är nu! Det är verkligen inte my cup of tea. Håller mig helt och hållet inomhus idag. Men stängda dörrar och fläktarna på.


Flera av er har redan hört om detta för jag har skrivit på fejjan om det men för er som inte har mej där ska jag berätta följande:


Inatt, vid 2-tiden vaknade jag av ett prasslande. Tände lampan och ser en liten mus sticka iväg från papperskorgen jag har drygt 1 m från sängen - slänger inget ätbart där i, endast pappersnäsdukar och tuggummi. Gissa om jag fick panik!!    Väckte lillungen och pojkvännen, storasyster är ingen idé att väcka hon hade fått ännu mer panik än mig....  

 

Vi lyckades jaga ut musen, den stack ut genom balkongdörren i rummet (fransk balkong) och fick klättra ner för vi bor ju på andra våningen. Igår innan jag gick och lade mig hade jag öppnat både balkongdörren i köket och i rummet för att få in sval luft, hade fläkten på också så det var riktigt behagligt att lägga sig, måste ha somnat direkt. Och nu på fm har jag hittat en hel del musbajs i köket så nu vet jag säkert att den kom in via balkongen. Ska inte ha öppet där på nätterna mer.... Det var en pytteliten mus, hur sjutton kan man bli rädd för nåt så litet egentligen?   Men det blir man ju, de är ju äckliga och käkar på allt och är värsta skadedjuren ju! Usch! Men som nån skrev på fejjan; tur att det inte var en råtta!


Nåt annat har inte hänt här hemma, det är rätt lugnt. Satt ute lite i solen igår men fick till slut gå in och duscha, var helt genomblöt. Gick en sväng till matbutiken. När jag och dottern börjat lägga upp varorna på bandet i kassan kom jag på att jag inte hade plånboken med mig.... Det var bara till att plocka ner allt i korgen igen så fick jag gå hem och hämta plånboken.... Och just det ja! Jag klantade till det ute på balkongen innan det också; tappade en stor kaffemugg på balkonggolvet så allt rann ner till grannen under. Äldsta dottern som också satt ute på balkongen gav mig värsta utskällningen, jag blev i stort sett idiotförklarad   Som tur var så var inte grannarna hemma. Jag fick skölja av golvet med vattenkannan och då blev det även rent på grannens uteplats   Så nu har vi en mugg mindre här hemma, men det gör inte så mycket för jag har rätt många   


Ha en finfin söndag goa du!   


 


 
 
Annelie

Annelie

5 juli 2015 17:10

Usch ja,, även om dessa mössen är små och mer rädda än vi så är det ju inget man vill ha inne precis.
För några år sedan sprang det riktig stora råttor på vår balkong, två styckena. DÅ är man glad att inte balkongdörren var öppen.

Hihi, ja jisses... det är ofta man klantar till det, men peppar peppar är det inte ofta något går sönder. Men, jag välter saker och ting, tappar osv.
Tillhör ju vår sjukdom, så det är ju "itna å göre öt"

Ha en finfin kommande vecká.. // KrameliKram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Pisan

6 juli 2015 08:08

Jag är glad att det inte är råttor som springer här. Igår kväll gav 2 möss till sig till känna. Så jag har ringt Anticimex och fastighetsskötarna här i området. Hoppas de kan fixa det här snabbt!
Ja, den här jäkla fibron ställer till det på alla möjliga sätt. Ha en fin vecka du med vännen! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

6 juli 2015 11:40

Fy, jag tycker möss är hemska. Jag tycker själv jag är löjlig men kan folk ha spindelfobi så kan jag väl ha musfobi. Inte trodde jag att de knatade upp till folk som inte bor på bottenplan heller.

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

7 juli 2015 11:11

Ja, de är hemska! Klart man kan ha musfobi. Vi trodde inte heller att de knatade upp till andra våning :-) Musjäklar!! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards