Direktlänk till inlägg 2 september 2015

Länge sen

Av Pisan - 2 september 2015 14:26

 


Halloj! Nu var det länge sen jag skrev nåt här inne. Har ju varit  hos älsklingen några dagar, kom hem i förrgår. Igår var det fullt upp med läkarbesök med dottern, min B12-spruta och handling i matbutiken. Och matlagning, vi hade pulled pork igår, smaskens! Köpte såndär färdig från Tulip, hade surdegshamburgerbröd till, och sallad och lite olika såser så man kunde ta vad man ville, och så vanlig gräddfil. Det tycker jag är godast till   


Hade det toppen hos älsklingen. Han har fixat en cykel åt mig att ha när jag är där så vi var ute och cyklade en del. Och så plockade vi blåbär och lingon. Eller: han plockade och jag satt på en filt och rensade   Det blev en hel del bär faktiskt. Så dagen efter bakade vi en god blåbärskaka, hittade ett recept på nätet. Det var bara socker, mjöl och ägg som vispades och så hällde man ut det i en långpanna och så lade man på blåbär, in i ugnen en liten stund och sen var det klart! Smaskens med lite lättvispad grädde till   


Idag blir en latedag. Jag har sovit länge, kände att det var behövligt. Tänker gå och lägga mig och läsa nu när jag skrivit klart här. Tänker inte göra många knop idag alls. Fast tvättmaskinen behöver sättas i arbete så det får jag i a f fixa med.


Hoppas du har en fin onsdag! Var rädd om dig!   


 

 
 
Ingen bild

Lena S

2 september 2015 16:28

Nu har jag öppnat min nya blogg. Adressen är minadagarnu.blogg.se
Välkommen dit.😀
Kram Lena S

Pisan

3 september 2015 09:42

Kul! Har just varit där inne och kikat :-) Kramis! ♥

 
Ingen bild

Lena S

2 september 2015 17:10

Va skönt ni haft det. Det är ni värda.
Kram 💜

Pisan

3 september 2015 09:42

Ja, vi har haft det skönt. Tack vännen! Kramis! ♥

 
Evy

Evy

3 september 2015 00:34

Mysig bild du har i inlägget :)

http://mybloggnotyours.bloggplatsen.se

Pisan

3 september 2015 09:43

Tack! Kram! ♥

 
Nilla

Nilla

3 september 2015 10:50

Mm, blåbär är så gott. Både i paj, som de är eller i någon smoothie.

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

4 september 2015 09:33

Ja, de är riktigt goda. Det slinker ju in ett och annat bär när man plockar/rensar :-) Drömde om blåbär inatt :-) Kram! ♥

 
Ingen bild

Mickis

6 september 2015 19:19

mysigt ni haft det du o älsklingen ❤️
Perfekt arbetsfördelning ju haha
Kakan låter god :-)
Pulled pork är inte dumt alls

Kram ❤️❤️❤️

Pisan

7 september 2015 12:12

Jaaa, vi har det så mysigt :-) Kakan var såååå jäkla god, sitter här och dreglar nästan nu när jag tänker tillbaka på det :-D Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards