Direktlänk till inlägg 6 september 2015

Urmysigt

Av Pisan - 6 september 2015 12:59

                              


God söndag! Visst är det mysigt nu på kvällarna när mörkret faller lite tidigare och man tänder små lampor och ljus? Jag tycker det är urmysigt!   Men jag saknar ändå sommaren, sommaren blev ju så kort i år, endast några veckor med sommarvärme. Men jag skall väl inte klaga, jag som är "ledig" jämt har ju kunnat njuta av den sena sommarvärmen, har ju inget jobb jag måste iväg till fast solen skiner. Och så fick jag ju en veckas sommar i maj när jag var i Spanien.


Idag sov jag länge, lade mig rätt sent också så det kanske inte är så konstigt. Hade sällskap av lilltrollet och hennes pojkvän i tv-soffan. Vi kollade på Captain America - The First Avenger på 7:an bl a. Storasyster pluggade. På dagen satt jag faktiskt och pärlade lite vid köksbordet. Några örhängen och armband blev det. Satt en hel del och grejade med bilder - headers som jag ska ha här i bloggen bl a - här vid datorn. Tiden springer iväg när man sitter och pillar med sådant, likadant pärlandet - tiden rinner iväg hur fort som helst. Till middag blev det egengjord kebab i pitabröd, mums!   Vad vi skall ha till middag idag har jag inte funderat ut ännu. Kanske köttfärssås eller pannbiffar, får se. Först skall jag duscha i a f. Och bädda rent i min säng. Tänkte skicka ut lilltrollet och pojkvän till affären sen, skall jag duscha och bädda rent i sängen så kommer jag inte ha nån ork kvar till att gå till affären så då delegerar jag   Det är jag bra på numera. Förr var jag usel på det, skulle göra allt själv. Men har ju insett att jag inte kan det, det går ju bara inte, har inte så mycket ork som "vanliga" människor ju.


Idag blåser det verkligen i träna här, men det regnar inte och enligt prognosen skall det inte bli nåt regn nu, inte på hela kommande vecka heller - gött tycker jag   


Hoppas du har en finfin söndag! Var rädd om dig!   


 


 
 
Lena S

Lena S

6 september 2015 15:22

Inte här heller ska det bli regn i veckan. Hoppas dom har rätt. Jag tycker också det är lite mysigt med mörkret på kvällarna. Bara det är soligt och fint på dagarna så...
Jag tycker också jag blivit bättre på att ta hjälp av andra.😊

Kramkram ❤

http://minadagarnu.blogg.se

Pisan

7 september 2015 12:11

Hoppas verkligen de har rätt. I slutet på veckan skall det visst bli lite varmare också, låter trevligt tycker jag :-) Vad duktiga vi är som kan ta hjälp av andra! :-) Det är jättebra att vi nu kan det för det är inte lätt alltid, att be om hjälp alltså. Kramis! ♥

 
Mickis

Mickis

6 september 2015 19:10

ja det är mysigt nu :-)
& så härlig lite krispig hög klar luft
Jag o Z gick långpromenad i skogen förut varmt o skönt o sol men höstluft o det gillar jag...

Mysigt att umgås med lilltjejen o pojkvännen
Egen kebab? Hur göt du det?

Ha en finfin kväll!
Kram ❤️

http://meramickus.blogspot.se

Pisan

7 september 2015 12:17

Jag älskar den där höga luften. Kebaben gör jag av antingen fläskkött eller kycklingfilé. Strimlar köttet och sen har jag i basilika, oregano, paprikapulver, lite chilipulver, svartpeppar och salt, rätt mycket av varje krydda. Steker detta tills det blivit rätt mycket stekyta på bitarna. Är jättegott :-) Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards