Direktlänk till inlägg 22 september 2015

Då är det kört

Av Pisan - 22 september 2015 12:58

 


Halloj! Det är tisdag och jag har suttit länge vid köksbordet vid datorn. Frukosten är intagen + ett halvt kakpaket.... Ja, jag tröstäter, känner mig riktigt deppig. Livet är tungt just nu. Men vi hade det trevligt i lördags när mina föräldrar var här. Dagen efter var jag hemskt trött och ingenting blev gjort. Var sååå seg och hängig och hade jätteont. Har jag fortfarande. Igår var jag dock på benen, skulle ha spruta på eftermiddagen ju så jag kände mig tvungen att duscha, men jag var trött som f-n igår kväll.

Vi hade pulled pork till middag, köpte en färdig sådan, på butiken som börjar på W. Köpte den som är av deras eget märke Garant. Har köpt Tulips tidigare men tänkte testa Garant den här gången, mest för att de använder svenskt kött. Och den var mycket godare än Tulips. Så den kan jag rekommendera. Vi hade surdegshamburgerbröd till, och Jensens coleslaw. Jag behövde inte göra mycket alls till middagen igår, bara värma kött och bröd och skära upp lite grönsaker. Passade mig bra eftersom jag var aptrött på eftermiddagen.

Mycket av min energi just nu går åt till att stå ut med en armbåge som jävlas nåt så in i bänken. Har fått en epikondylit, tennisarmbåge. Vet vad jag fick den av också. Pumpade 4 cykeldäck en dag när älsklingen var här, med min nya cykelpump och armarna fick jobba rejält. Och eftersom jag inte tål någonting tack vare den där jävla herr fibro så får jag nu betala för det. Det värker så jag blir galen emellanåt, ibland känns det nästan som att det håller på att bli bättre men så helt plötsligt så smäller det till med megavärk igen. Smörjer med Voltaren men utan effekt.... Igår bokade jag tid för årsbesök hos doktorn på vc, fick tid 23 november. Är det dumma med armbågen kvar då så får han ge mig en kortisonspruta. Sen har jag ju värken i benen och fötterna som jag har konstant, det suger ju också energi. Och den där förbannade skuldran som jäklats sen jag kom hem från Spanien i maj. Den jävlas lite av och till med mig nu så jag skall väl inte klaga - det är ju inte konstant längre, bara vissa dagar och nätter. Och jag måste hela tiden tänka på vad jag gör med den sidan av kroppen, får inte ta i för mycket med den armen t ex, då är det kört.


 


Kanske inte så konstigt att man är seg just nu, vädret är ju inte på oss fibrisars sida just nu precis, lågtryck så det skriker om det. När jag borstat tänderna tar jag en mugg kaffe och kryper ner under filten i soffan och tv:n kommer få vara på hela dagen. Ledsnar jag så tar jag fram boken jag lånar av mamma, "Surt sa räven om rabarberna", av Karin Brunk Holmqvist. Den är jätterolig, och det är verkligen vad jag behöver nu, inget om nåt jäkla elände, det orkar jag bara inte med just nu.


 


Lånade även en annan bok av mamma, av samma författare men minns inte just nu vad den heter, och jag bara inte orkar gå in i rummet och se efter.


Idag har jag fått post 3 ggr!! Ibland får jag ingenting alls på flera dagar.... Fast den ena gången idag kan man kanske inte kalla för post, det var info från bostadsbolaget. Om kommande renoveringar. Nu skall man börja med etapp 2, jag bor i etapp 3 så det dröjer ett tag till. Minst 1 år hoppas jag för jag vill ha tillgång till min balkong till våren och sommaren. Annars kommer jag bli totalt vansinnig! Vart skall jag ta vägen då? Jag MÅSTE få ha min balkong för mig själv på våren, så är det bara.


Jösses vad jag svamlat på idag. Grattis till dig som orkat läsa ända hit   


Ha en fin tisdag goa du, och var rädd om dig!   


 


 
 
Ingen bild

Pea

22 september 2015 13:27

Jävla fibro! Fy, vad den tar mycket ifrån oss. Jag har läst alla böcker av den författaren, och dom är såå bra! Några av dom har jag t. o.m läst om! Kram ❤️

Pisan

22 september 2015 13:33

Jo, den tar mycket ifrån oss, alldeles för mycket. Kan tänka mig att läsa om några av dem jag läst av henne tidigare också :-) Kramis! ♥

 
Ingen bild

Bosse Lidén

23 september 2015 09:08

Tack för grattis. Jag fixar alla långa texter. Karin kan vara rolig hon. Jag stötte på henne vid ett övergångsställe en gång i Ystad. Hon bor i Tomelilla som inte ligger så långt ifrån. Pumpa cykeldäck fixar inte mina axlar. Hoppas du får en cortisonspruta. Lång väntetid. Kram Bosse

Pisan

23 september 2015 10:45

Hon är rolig :-) Har snart läst ut bok nr 2. Skall gå till bibban och låna ett par till. Jag kan ju alltid boka en akuttid för kortisonspruta om jag inte kan vänta till mitt årliga höstbesök hos dr, men idag känns det hyfsat i armbågen, hoppas det ger med sig av sig självt. Kram på dig! ♥

 
Nilla

Nilla

23 september 2015 11:01

Fy, det är inte kul när kroppen bråkar sådär. Kram <3

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

24 september 2015 08:28

Nä, inte kul alls. Ha en fin helg vännen! Kram! ♥

 
Ingen bild

Monachos

23 september 2015 12:06

Det är som om vi är många som just nu lider extra. Det känns som om det är min kropp du beskriver. Har bett min läkare skriva ut voltarensalvan så slipper kostnaden och ska prova artrox också - även det utskriven av läkaren. Jag skrev en lång medicinlista till henne och lämnade in idag på vc när jag tog min injektion. Har en månad kvar på frikortet på apoteket så det gäller att få ut så mycket som möjligt. Men vädret är ju hej och hå med. Det är ju inte så kallt men jösses vad det regnade igår. Fick sitta kvar i bilen när jag skulle parkera. Dom böckerna har jag inte läst men ska notera för jag kanske skulle behöva roliga böcker och inte bara spänning. Må Gott

Pisan

24 september 2015 08:28

Ja jösses vilka skurar som kom. Hon har skrivit fler böcker, lånade 4 av dem på bibban igår. Ha en fin helg vännen! Kraaaaam! ♥

 
wiper

wiper

23 september 2015 13:50

Du har ju nog som du har det så en sak till blir jobbig. Denna fibro sprider sig som en epedemi och jag hoppas dom snart kommer på nåt som kan bota eller lindra mer. Lät gott det ni åt

Jag tål inte lågtryck själv utan blir trött, orkeslös och svettig. Vi har också renovering i vårat hus. Ett kök tar en vecka och det blir dyrare hyra men inte så mycket som man befarat.

Ha en skön dag
kramar
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

24 september 2015 08:27

Jag bor i ett s k miljonprogramhus, det byggdes på 70-talet. Så fasader och tak och ventilation skall åtgärdas + fönster och ytterdörrar. Man ska höja hyran med 1000 kr på 3 år. Undrar om jag har råd att bo kvar efteråt. Jag beställde nya köksluckor och spisfläkt när jag flyttade in och får betala det på hyran varje månad.... Spisfläkt är inte standard här. Helt sjukt. Ha en fin helg vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards