Direktlänk till inlägg 25 februari 2016

Se där ja!

Av Pisan - 25 februari 2016 14:17

 


Trött, trött och trött, och ännu mer trött.... Ja, så mår jag nu. Inatt sov jag inte en blund, låg vaken hela natten. Somnade inte till förrän vid 7-tiden. Men först var jag uppe och åt en macka och kollade lite på datorn. Sov endast nån timme innan jag vaknade igen. Somnade om och vaknade när mobilen talade om för mig att nu skall du gå upp och byta morfinplåster vid halv 11. Somnade sen om och sov till halv 2. Och här sitter jag nu. Har gröt i huvudet känns det som. Och kroppen värker inifrån skelettet, det liksom svidvärker och lårmusklerna molvärker, molvärk a la xxxl typ... Har sovit taskigt flera nätter nu och jag skyller på den där förbannade mångubben.


Har det inte hänt nåt roligt då? Nä! Det har det inte. Inte ett smack. Det är bara elände just nu. Fast lite kul är det att Grey´s Anatomy började igen igår kväll. Fast jag grinade i stort sett hela avsnittet för det var sorgligt...


Jag borde känna mig uppåt för solen skiner och det har den gjort i några dagar nu. Men nä, det är inte roligt det heller. Den är bara jobbig som lyser mig rätt i ögonen när jag sitter vid köksbordet så jag får rulla ner rullgardinen.


Igår hade jag sån värk så jag låg i soffan precis hela dagen, utom när jag lagade middag och sen åt den. Gjorde wokade grönsaker och fläskkött, det vart gott. Idag vet jag inte vad jag skall hitta på. Hade jag råd skulle jag bjuda de 3 tonåringarna på pizza från pizzerian, men det har jag inte....

Japp, jag har 3 tonåringar här nu, har jag haft sen i början på december nu tror jag det är. Lilltrollets pojkvän bor här då han har det struligt med sina föräldrar. Fast det känns som jag redan berättat detta, ja ja - då får ni höra det igen nu då. Han är så hjälpsam så jag är jätteglad att han bor här   Se där ja! Nåt positivt mitt i eländet! 


Hoppas verkligen att du som läser det här har det mycket roligare än vad jag har det, och att du mår mycket bättre. Ha en fin torsdagseftermiddag och kväll!   


   





 
 
Nilla

Nilla

25 februari 2016 16:08

Usch, inget kul när man är inne i såna perioder. Hoppas du snart mår bättre. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

26 februari 2016 10:55

Tack, det hoppas jag med. Kramis! ♥

 
mickis

mickis

25 februari 2016 18:54

Låter som en mardröm...
jag har det oxå motigt nu.. kroppen, spec rygg & mage & huvudet är ovänner med mig ja och hälsenan då... men den är jag ju van vid nu :-(

Har du tagit prover på vct? Kanske är ngt som strular?
Jag tog lite prover igår på eget bevåg & doktorn ska ringa mig imorgon :-)

vad bra att du tycker om dotterns pojkvän :-)
det underlättar. Bra att han är hjälpsam :-)

Vill du ha ett mattips. Jag har snöat in totalt på en indisk gryta..
man tar kycklinglårfile eller kycklingfile typKankse 3 kycklingfileer till 4pers. lägger i en gryta, är ok att de är frysta beh ej tinas, sen grovhackar man en lök & lägger i grytan, jag brukar skiva i lite paprika & morot oxå. Sen saltar man, pepprar & häller över krossade tomater, ngn dl vatten & lika mycke grädde/matlagningsgrädde så att det täcker kycklingen. Man kryddar med ca 1-1,5 msk garam masala (den gör ALLT för smaken) & lite fryst koriander om man har, vill man ha lite mer styrka kan man kridda med chiliflakes, cayennepeppar eller chilipeppar. Koka upp & låt puttra i 2h på svag värme. Servera med ris. Kycklingen smälter i munnen. Om man vill ha lite tjockare sås så reder man grytan lite det sista. Smaka av innan servering & salta & peppra mer om det behövs. Mycket tonårsvänlig ENKEL (sköter sig själv)

Hoppas du får en bättre natt inatt!
kram <3

http://meramickis.blogspot.se

Pisan

26 februari 2016 10:55

Nix, har inte tagit upp det här med vc. Det är "bara" en rejäl svacka jag har, det har hänt förr.... Det är ju såhär fibron fungerar, i a f för mig.
Receptet låter ju jättegott! Men mitt lilltroll tål inte tomater.... :-(
Inte roligt att du också mår skit, det räcker ju att en gör det :-) Hoppas vi får det bättre snart, våren är ju på väg :-) Kramisar! ♥♥♥

 
Ingen bild

Monachos

26 februari 2016 13:31

Sömnen är så viktig och när den strular blir det ju extra jobbigt för oss med trötthet så det räcker och blir över ändå.

Så skönt att du fick sova i natt som var. Jag har nog missat att du har en extra boendes hos dig men skönt att det fungerar bra.

Hoppas du kan få njuta av vädret och solen, kanske en kopp te på balkongen?

Må Gott

Pisan

26 februari 2016 13:51

Ja, det blir verkligen extra jobbigt när man inte fått sin sömn.
Kramis! ♥

 
Annelie

Annelie

1 mars 2016 13:17

Både skönt och jobbgt att ha en till i sitt hem, som det ska fixas mat till osv. Även om han är hjälpsam,,, men det kanske bara är fördel.. :-D
Om han hjälper till med MYCKET.

Stackare,,, har du ingen tablett som du kan sova på..??

Kramar om <3 // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

2 mars 2016 12:37

Tycker inte det är jobbigt längre, det gjorde jag i början. Jag tar både insomnings- och sömntabletter men ibland hjälper inte det heller liksom.... Har en grav sömnstörning thanks to mr fibro.... Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards