Direktlänk till inlägg 24 april 2017

Såna är vi

Av Pisan - 24 april 2017 10:27

                       


Ja, igår fyllde hon 19 det lilla trollet   På morgonen fick hon först presenter av sin pojkvän som sov över här och sen av mig och min älskling när jag väl vaknat. Hon blev jätteglad för det hon fick - hon fick det hon önskat sig; en pormasksmask till ansiktet som jag köpt på Kicks och en powerbank till mobilen. Sen kom ju storasyster hem också och då fick hon också vad hon önskat sig; en bluetooth-högtalare som man kan ha i badrummet. Den hade hon på där inne igår kväll då hon duschade   Och när mormor och morfar kom fick hon också vad hon önskat; en jättefin, mjuk och ljusgrå pläd från Hemtex och en vegansk kokbok. Hon var jättenöjd med alla sina presenter. Och så fixade vi mat tillsammas i köket - alla hänger i köket när vi har kalas    Såna är vi   Vi gjorde fajitas med sallad till. Och dottern ville inte ha någon tårta i år. Hon ville ha glass till kaffet, så det hade vi, med frukt. Och en helt underbar kolabulleslängd från bageriet lilltrollet jobbar i. Alltihopa vart supergott och alla var nöjda och glada - och mätta   


 


Jag behövde inte slita som ett djur själv i köket igår, som faktiskt har hänt förr - för länge sen när jag bodde ihop med barnens far och ungarna var små. Lilltrollets pojkvän är jätteduktig och hjälper till hela tiden, och även mina små troll och mamma men han gjorde nog mest av oss alla igår, han är jättesnäll och go den killen. Han vet att jag har begränsat med ork och ställer alltid upp när nåt behövs göras   


När sen alla hade åkt hem till sitt och bara jag och lilltrollet blev själva gick och lade mig på sängen och låg och slappade med musik i öronen i ett par timmar, det var gött!    Sen blev det tv:n och "Bagges Hemlösa Hundar" eller vad det nu heter på 7:an, och efter det Birkan Tores nya program "Räddad av Änglar". När det var slut zappade jag mest tills det var dags att lägga sig. Först trodde jag att det skulle bli en såndär jädra natt med ingen sömn alls för det tog en stund innan jag somnade. Men jag lade mig inte så sent så klockan blev inte 2 eller 3 eller nåt sånt, vilket ju känns skönt. Men när mobilen väsnades när det var dags att gå upp och väcka dottern var jag såååå trött och hade gärna snoozat.... Lyckade dock somna om igen och vaknade vid halv 9. Och här sitter jag nu och skall strax äta frukost. Idag är det en B12-injektion som gäller - det blir inte tisdag och fredag den här veckan, som brukligt. Jag känner att jag behöver 2 sprutor nu och jag skall åka till älsklingen i helgen, så då bokade jag in måndag och torsdag istället, så åker jag till honom på fredagen. Det blir ju lite långhelg i och med att det ju är första maj nästa måndag. Då blir det långmys   Hi hi!   


Ha en fin måndag!   


 

 
 
Annelie

Annelie

25 april 2017 04:01

Härligt att din dotter vart så glad och nöjd över det hon fick. Allt var ju bra saker och speciellt när hon hade önskat sig det också.

Kolabulleslängd lät intressant.
Glass till kaffet är såå gött, speciellt när man ätit något matigare före.

Snäll måg du har.. har de två hängt ihop länge..??

Ha en jättefin tisdag.. // Kramar om Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

25 april 2017 11:16

Kolabulle är vanlig bulle som är snodd och penslats med smör efter gräddning och sen doppats i socker, gööörgött!
Ja han är så snäll. De har varit ihop länge men hade ett litet "uppehåll" i vintras, de vill uppenbarligen inte vara utan varandra :-)
Ha en fin tisdag du med vännen! Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

25 april 2017 14:36

Låter som en mysig födelsedag. Grattis till dottern i efterskott. Hoppas du får en skön långhelg. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

27 april 2017 10:58

Tack vännen! Kram! ♥

 
bittan

bittan

28 april 2017 10:37

Hej! Tack för dina rader på min blogg!
Jag får önska dig en trevlig Valborg, 1:a Maj och helg!
Här har vi en tråkig dag imorgon då vi skall på begravning av min mans bror som jag är så orolig för och som vanligt får jag så värk i min magen och huvudvärk som jag nu haft hela veckan.
Grattis i efterskott till din dotters födelsedag!
Kram från Bittan

http://britt-marie.bloggplatsen.se

Pisan

3 maj 2017 11:40

Vad tråkigt att din svåger gått bort, hoppas det blev en fin begravning. Det är ju alltid jobbigt att gå på begravning så jag förstår att du mått dåligt.
Tack för ditt grattis och önskan om fin helg, har haft det jättebra. Många varma kramar från mig! ♥♥♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards