Direktlänk till inlägg 23 maj 2017

Visst är hon fin? ♥

Av Pisan - 23 maj 2017 11:22

 


Visst ser det härligt ut? Förmodligen Provence, eller vad tror du? Jag har som vanligt "snott" bilden, eller "lånat" eller vad man nu vill kalla det....   


Här kommer det nu bilder på mitt så högt älskade lilltroll, visst är hon fin?   


 

Här tillsammans med killarna i klassen.



 


Och här själv    De här bilderna har jag också "snott" från skolans Facebooksida. Det blev hemskt stressigt här igår innan dottern skulle iväg, hon var riktigt, riktigt sen då hon inte fick ordning på håret som hon ville. Och så hade både hon och vimsiga mamman missat att klänningen behövde strykas så det gjorde jag i sista minuten. Så de bilder jag tog innan hon gick iväg blev allt annat än bra, jag var för darrig så det blev suddiga bilder. Men jag visste att en av lärarna skulle ta bilder åt skolan så det löste ju sig ändå   Visst är halsbandet fint? Det är äkta vintage och har gått i arv i min släkt, mammas sida. Äkta swarovskikristaller är det också. Jag hade det några gånger när jag kunde ha det, det är rätt litet och nu har dottern det. Örhängena matchar perfekt. Jag har hittat dem på loppis och gjort om dem, har satt dit en silverkrok. Man kan tro att de hör till halsbandet så lika är de.


Balen hölls på Clarion Hotel Post vid Centralen/Drottningtorget inne i Göteborg. Fotograferingen ägde rum i Trädgårdsföreningen. Hade jag orkat så skulle jag ju åkt med in till stan och fotat sjäv under själva fotograferingen, men som vanligt är den här mamman sliten...   Såg ju alla andra mammor på fejjan igår kväll som lade upp bilder på sina studentbarn som skulle på bal just från samlingen för fotograferingen och kände mig som världens sämsta mamma...


 


Har sovit som en kratta inatt. Gick och lade mig sent som sjutton, tänkte att jag skulle kanske vara vaken när dottern kom hem, men jag orkade inte. Hade väl sovit 1 timme när hon kom hem. Sen har jag varit vaken varannan timme fram till kl 09 ungefär. Blir en seg dag idag. Men vi har sol så jag skall ut på balkongen nån timme innan jag duschar och tvättar håret. Det hinner jag inte i morgon för jag skall till vc tidigt för en B12-shot och sen blir det hem och packa och sen iväg till Småland. Så jag passar på att önska er en fin Kristi himmelfärdshelg redan nu! Ha det fint!   


 


 
 
Ingen bild

Pea

23 maj 2017 18:09

Fin dotter och fina smycken! Du är så duktig, vännen! Sämsta mamma??? Tänk om alla fick ha en så go och omtänksam mamma som du är. Dina barn har tur som har dej!
Kram 💖💖💖

Pisan

23 maj 2017 18:29

Vad du är gullig. Jo, omtänksam och så men så fort de skall iväg på nåt som inte är här i byn så orkar jag ju inte vara med. Det känns inte roligt när man vet att de andra föräldrarna är med... Fast å andra sidan så är väl inte de föräldrarna hemma speciellt mycket, de måste ju jobba hårt för att ha råd med sina flådiga villor och bilar och allt vad det är som folk har här - och även på andra ställen i landet. Jag bor i en snobb-by... Kram på dig vännen! ♥♥♥

 
Bittan

Bittan

23 maj 2017 18:46

Hej! Så vacker din dotter är och vackra smycken!
Jag får önska dig en trevlig helg och att du mår lite bättre då.
Här mår jag ganska bra och vilket vackert väder vi har soligt men tyvärr har jag inte varit så mycket ute då vi varit hos barnbarnet och hjälpt honom att packa lite då han skall flytta snart.
Ha nu en trevlig helg!
Kram från Bittan ❤

http://britt-marie.bloggplatsen.

Pisan

24 maj 2017 08:50

Tack vännen! Härligt att du mår hyfsat. Men det skall ju bli bra väder nu resten av veckan visst. Kram! ♥♥♥

 
Ingen bild

Monachos

24 maj 2017 13:34

Så fin och vacker med vackra smycket. Tänkt inte på att du inte var med i stan - det var inte alla som var det när min dotter var på bal från klassen. En del har ju jobb man inte kan få ledigt ifrån och andra har ju annat för sig som att jobba för att ha råd med snobberiet. Det är så här också. Och det finns även dom som inte har någon mamma som hjälper dom med smycket och annat heller. Men visst vill man ju gärna vara med som en liten älva på ena axeln - hela tiden! :) Så inte ha dåligt samvete. Önskar dig en trevlig långhelg hos mannen. Må Gott

Pisan

30 maj 2017 11:53

Ja, man vill ju gärna vara med, så är det. Har släppt det dåliga samvetet nu, det var värst dagarna kring själva balen. Nu är det bara 1 vecka kvar till studenten så det är hög tid att planera allting nu. Har haft det jättebra i helgen. Kramis! ♥

 
Nilla

Nilla

25 maj 2017 08:48

Hon är jättevacker din dotter, hon har en fantastisk utstrålning 💖 Förstår att det känns jobbigt att inte orka följa med men när jag följde med för att ta foton på dottern kände jag mig mest ivägen. Ungarna vill inte ha sina gamla föräldrar där, de vill ju festa och ha kul ;-) kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

30 maj 2017 11:45

Ja, hon har utstrålning det lilla livet, det har hon alltid haft :-) Nej, de vill väl inte ha sina gamla föräldrar drällandes där när de ska ha kul :-D Det är sant det. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

25 maj 2017 14:35

Hon är verkligen jättesnygg och viket hår och kläder. Halsbandet är verkligen läckert. Tänk att få uppleva en bal. Håller med Pea om hennes ord för dig som mamma. Du har verkligen gjort det bra så jag beundrar dig

Tråkigt att du inte får må bra. Skönt att du har en fin balkong att mysa på.

Ha en fin dag
kramar från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

30 maj 2017 11:43

Tack! Ja, tänk att få uppleva en bal, det har jag inte heller gjort. Kram på dig vännen! ♥

 
Annelie

Annelie

29 maj 2017 08:00

Din dotter är jättevacker, vilken fin klänning hon hade.
Å vilket hår..

Är någon av killarna på bilden hennes, eller är det "bara" klasskamrater..??

Kramar om... // Annelie

http://gifta6570.bloggplatsen.se

Pisan

30 maj 2017 11:41

Tack! Ja, hon har superlångt och tjockt hår, allra finast är när hon har det utslaget, vilket hon nuförtiden inte ofta har.
Nix, ingen av killarna är hennes pojkvän, de är endast klasskamrater. Hennes kille är 2 år äldre men gick på samma skola. Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards