Direktlänk till inlägg 6 april 2018

Sol

Av Pisan - 6 april 2018 11:56

     


Här sitter jag vid mitt köksbord med värkande fötter och ben och utan ork och undrar hur jag skall orka duscha och fixa till mig och sen ta mig till vårdcentralen för en B12-injektion. Solen skiner och jag har INTE dåligt samvete. Skönt att jag inte har det för en gångs skull när solen skiner. Satt ute i solen i måndags. Alldeles för länge dock. Fick alldeles för mycket färg i ansiktet och fick frossa, illamående och huvudvärk på kvällen....  Men det var ju så gott att sitta där i värmen ju. Får bli en kortare stund nästa gång. 


Nu har all snö försvunnit här. Det är bara lite högar kvar som blivit när man skottat, men det är ju inget att bry sig om, de smälter ju bort vart det lider. Läste på kommunens hemsida att man nu börjar med att sopa undan gruset. Härligt! När det är gjort kan man göra rent på balkongen och göra i ordning för sommaren. Också härligt. Men får ju göra det i min takt,  det kommer säkert ta lite tid. Fick ju inte undan sommargrejerna från balkongen förrän strax innan jul.... Och förra årets blommor står kvar där ute, vissna och bruna. Längtar tills det ser ut så här:


 

Bilden tog jag 2014, det ser lite annorlunda ut där på balkongen nu, den orange plåten är utbytt mot frostat glas. Har inte sett en endaste liten knopp ute i nån rabatt ännu, det har ju legat snö överallt hittills och så har jag ju inte varit ute speciellt mycket sista 1,5 månaden utan mest legat och mått skit.


Idag skiner solen som sagt och det blåser en hel del, undrar vad det är för temperatur? Min termometer står i solen så den visar väl en 40 grader skulle jag tro....


Ha en finfin helg!   


 



 
 
Nilla

Nilla

6 april 2018 22:06

Men så jobbigt att du ska behöva må så dåligt. Hoppas du ändå kan få en fin helg. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

7 april 2018 10:41

Det är bara elände nu. Inatt hade jag så ont i fötterna så jag bara låg och vred och vände på mig och grät. Tog många timmar innan jag somnade. Men nu är jag uppe och solen skiner och då känns det liiite lättare. Kram på dig vännen! ♥

 
Annelie

Annelie

9 april 2018 06:33

Mmm,, visst är det underbart LJUVLIGT med sommarsolen och dess värme som det blir i lä. För här nere har det varit väldigt fin sol, men kalla vindar *brr..*

Hoppas, Hoppas vännen att du har fått lite mer energi och orkar lite mer, jobbigt att vara så orkeslös.

Kramar om en go vän.. // Annelie

http://nouw.com/gifta6570

Pisan

9 april 2018 12:22

Det har varit kalla vindar här med. Lä ska det vara :-) Jag har varit liiiite piggare i helgen men idag, när det är mulet ute, känner jag mig hängig igen. Men jag har sovit hyfsat bra inatt faktiskt. Gött det i a f. Kramisar! ♥

 
wiper

wiper

11 april 2018 07:41

Att leva med ständig värk måste vara slitsamt. Jag höll inte på att klara av värken jag hade under en tid i ländryggen men det lugnade ju ner sig. För dig är det ju en ständig kamp. Vilken fin bild från balkongen. Vi har ingen snö längre heller utan solen skiner men i dag är det kallgrader

Hoppas du är lite bättre nu. Sköt om dig vännen. Stor varm kram Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

14 april 2018 11:24

Ja, det är slitsamt. Är inte bättre. Skulle åkt till älsklingen i helgen men fick ställa in det :-( Hoppas du har en fin helg! Kram! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards