Direktlänk till inlägg 17 april 2018

Nu är det ju som det är

Av Pisan - 17 april 2018 09:44

 


Ja, det är bara tisdag idag. En grå dimmig sådan här, 9 grader visar termometern ute på balkongen. Och alldeles nyss hörde jag den där bilen som sopar gatorna, äntligen blir det gjort! Men här inne på själva gården dröjer det nog ett tag till, de brukar alltid vara sena med det. Kommunens gångvägar och vägar gör de alltid tidigare. När det är gjort känns det verkligen som vår.


Jag mår fortfarande skrutt. Idag är jag uppe tidigt för jag har en tidig tid på vc för min B12-injektion. Den jag skulle haft i fredags ringde jag och bokade av, jag orkade bara inte gå dit, mådde skit och så sprang jag på toa en gång i kvarten och kissade i stort sett hela dagen. Hade tänkt att åka till älsklingen men det ställde jag in på morgonen samtidigt som sprutan, hade sovit så himla dåligt p g a mina förbaskade fötter. De har aldrig varit så jävliga som de är nu. Varje kväll bränner, sticker och svider och värker de i en styrka jag aldrig upplevt förut. Huggsmärtor kommer och går under hela dagen, jag skriker rätt ut varje gång....


Men jag behövde inte vara ensam hela helgen (dottern jobbade) för mamma kom och hälsade på. Det kändes kul och jag kunde nästan glömma fötterna emellanåt.


 


Annars har här inte hänt någonting alls. Jag planerar lite inför kommande måndag då lilltrollet fyller 20. Då kommer mina föräldar, storasyster och lilltrollets pojkvän, men det är inte så betungande, planerandet alltså - det är mest telefonsamtal, jag delegerar   Det är himla bra tycker jag   Lilltrollet har bestämt att vi skall ha räkmackor och till kaffet blir det kladdkaka och glass. Hon vill inte ha någon tårta. 


Just nu sitter jag och lyssnar på fåglarna, har balkongdörren öppen en liten bit och jösses vad det kvittrar och låter där ute i skogsdungen   Så nu är våren här på riktigt. Som jag längtat.  Men jag hade ju inte föreställt mig att jag skulle må så dåligt som jag gör nu utan jag hade mer tänkt att det hade varit så mysigt att gå ute i naturen och se alla vårtecken och lyssna på fåglarna - i skogen. Men nu är det ju som det är....


Ha en fin vecka godingar!   


 

 
 
Nilla

Nilla

18 april 2018 09:32

Det var väldans vad din kropp ska bråka då 😜 Hoppas verkligen att den blir snällare mot dig snart. Kram

http://mittlivmedme.blogg.se

Pisan

18 april 2018 12:19

Ja, det är inte roligt och jag förstår inte varför. Kramis! ♥

 
wiper

wiper

23 april 2018 13:38

Hoppas du mår lite bättre nu än du gjorde denna dag. Vi har haft jättevarmt men nu har vi lite kallare och det blåser. Tråkigt att du inte kunde åka till din kille. Sån där sveda och huggsmärta som du beskriver har jag emellanåt. Svedan flyttar på sig och är ibland på låren, armarna eller på sidan om bysten och det bränner som om man skulle ha fått brännskador. Fast jag har inte så allvarligt som du har. Härligt att du fick sällskap av din mamma. Jag saknar min så det gör ont.

Va! nu går tiden så snabbt så jag blir rätt. Dina barn som var så små då vi lärde känna varandra och nu fyller den yngre 20 år helt sanslöst. Hur gammal är din andra dotter?

Vad bra att lilltjejen visste vad hon ville äta på födelsedagen ;) Verkligen trist att du inte kan göra det du känner för. Blir ju en enorm begränsning och alltid är det såna som vill mycket och har kreativitet som drabbas.

Sköt om dig
kram från
Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Pisan

24 april 2018 11:38

Jo, lite bättre är det nog. Men idag är jag sliten. Hade ju kalas igår, mycket fixande med mat o s v, jag var på benen nästan hela dagen och det känns nu. Storasyster blir 22 i höst, tiden går verkligen fort :-) Ha det gott vännen! Kramis! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pisan - 29 april 2023 08:21


Halloj! Ja, du ser rätt, ett nytt inlägg :-D Saknar bloggen ibland. Men vill kunna skriva på dator. Det har hänt en del sent sist. Det största är att jag ska bli mormor i sommar. Sen är det mest sånt som rör min hälsa. Har bl a ett knä som jag job...

Av Pisan - 23 december 2022 06:42


Kikar in kort för att önska dig en fin jul. I morgon är det redan julafton, jösses så fort december har gått hittills... Idag åker jag till älsklingen för att först fira jul där i morgon. På juldagen firar vi jul med min familj hos min äldsta dott...

Fel

Av Pisan - 13 december 2022 10:51

Inlägget här nedan blev fel. Texten kom ju inte med. De är därför jag inte gillar att blogga på mobilen, det är SKIT!!! Nu orkar jag inte skriva om inlägget, skriver mer en dag i veckan. Ha en fin Luciadag! ...

Av Pisan - 13 december 2022 10:44


Av Pisan - 10 december 2022 21:31


Halloj! Har saknat att blogga måste jag erkänna. Fick låna svärfars dator en stund idag och ändrade bakgrund mm tidigare idag. Är hos älsklingen men kände att jag ville skriva några rader här. Har varit inne i en period med enorm trötthet, som ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Skapa flashcards