Alla inlägg den 10 november 2018

Av Pisan - 10 november 2018 12:00

 


Lördag hela dagen. Och här sitter jag vid mitt köksbord och dricker kaffe och lyssnar på musik. Har huvudvärk idag, vaknade med den. Har precis tagit ett par Panodil och hoppas att kaffet kickar igång effekten lite extra.

Lade mig tidigt igår, strax efter 22. Det är tidigt för mig. Brukar sitta uppe till 23.30-24.00 Hade gått upp tidigt på morgon för jag ville duscha innan jag skulle till vc för provtagning och B12-sprutan vid 10-tiden. Efter det gick jag till butiken i byn som är utlämningsställe, hade ett paket att hämta. En väska. Tack Paula för tipset! ♥


 


Den är i precis lagom storlek, har både handtag och axelrem och, ff a, den har ett foder som inte är svart!! Man hittar lätt sina saker där i med andra ord. Det är ju värdelöst med svart foder, det är svårt att hitta sina grejer för det är så mörkt. Och så var det ett himla bra pris också, c:a 200 kr. Är jättenöjd med min nya väska    Min förra svarta väska har gått sönder så jag kände att jag verkligen behövde en ny. Får dra in på något annat den här månaden. 


Nu spårade jag ur. Skulle ju berätta om min gårdag.... Efter att jag hämtat paketet gick jag hem och åt, sen direkt iväg till stan och Hypoxin. Har kommit fram till att jag inte orkar med det. Det är för mycket. Jag fixar inte att åka in till stan flera gånger i veckan, VARJE vecka. Det bara inte går. Jag har blivit påmind om varför jag inte jobbar. Jag fixar ju ingenting! Och det är inte bara för att jag är ovan. Jag erkänner att jag nu under ett par veckor har lekt frisk. Och det har ett pris, i detta fall huvudvärk, värk i hela kroppen och fötter som värker som f-n på kvällarna, varje kväll. När jag gjort mina 6 ggr där på Hypoxin blir det inga fler. Men det visste jag innan - för jag har inte råd i vilket fall som helst. Även om det hade hjälpt mig. Bara resorna in till stan ruinerar mig. Vi har den dyraste lokaltrafiken i landet, det kostar över 100 kr att åka tur och retur in till stan (det tar bara 15 min en väg) och det är alldeles för mycket för mig som knappt har någon inkomst alls. Jag har 2 ggr kvar nu, skall dit på tisdag och torsdag. Sen kommer jag tacka för mig, tacka för att jag fick komma och testa detta helt gratis. Och värken har ju inte blivit det minsta bättre. Tror att jag behöver mer än 6 ggr för att kunna se en ev förbättring. Min kropp har en låååång startsträcka, med allt, även mediciner och behandlingar av olika slag. Har lärt mig detta, har lärt känna min kropp under alla dessa år med sjukdom. Har jag en inflammation i t ex armbågen, nacken eller axlar så tar det minst dubbelt så lång tid som för en frisk att bli bättre och till slut bra. Allt tar längre tid. Men om detta nu hade hjälpt mig och gett mig mindre smärta så har jag ju bidragit till att andra kan få må bättre - de som HAR råd. 

Jag VILL ju leva som alla andra! Jag VILL inget hellre än att vara frisk. Att kunna jobba. Att vara en del av samhället. Just nu känner jag mig bara som en börda för samhället. Även om jag i många år har jobbat och bidragit till samhället med många tusen kronor i skatt m m. Kan inte hjälpa att jag känner såhär. Känner det ännu mer nu när jag försökt leka frisk och inser att jag verkligen är sjuk - jag är inte en del av det normala samhället. Jag är utanför. Nog om denna skiten nu.


Igår såg jag en film som jag sett fram emot att se, orkade inget annat när jag kommit hem från stan. Outlaw King heter den och den finns att se på Netflix. Den släpptes igår. 


 


Chris Pine spelade huvudrollen och jag måste säga att jag var lite skeptisk till just det. Hur skulle en amerikan kunna spela en riktig urskotte?    Men han gjorde det bra. Visst, den är hemskt våldsam stundtals men det är ju det mesta nuförtiden. Ta t ex Outlander, det är minst lika våldsamt där. Men 1300-talet var en våldsam tid. Efter den här filmen kändes det bra att titta på fler avsnitt av Doctor Who för det är inte alls våldsamt. En himla bra serie får jag säga. Men så är det ju en BBC-produktion också, de brukar vara riktigt bra.


Nu knäckte det till i nacken på mig när jag sträckte lite på mig. Hoppas huvudvärken ger sig, ibland kan det göra det när det knäcker till såhär nämligen.


Hur som helst, ha nu en riktigt god lördag, trots gråvädret   


 



Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards